C2. Recerca i innovació sobre les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge, de manera que s’adapti a la contínua evolució dels riscos i de les tecnologies dirigides al desenvolupament de la competència digital de l’alumnat en l’ús dels dispositius i serveis digitals de forma segura, responsable, crítica, saludable i sostenible.
6.4.C2.1 Fa recerca sobre l’impacte de les estratègies didàctiques i pedagògiques per sensibilitzar l’alumnat sobre els riscos i amenaces en l’ús de tecnologies, entorns i serveis digitals i recolzar-lo en la comprensió de les mesures de seguretat i en l’adopció d’hàbits i valors per protegir la seva privacitat, les seves dades personals i el seu benestar i el d'altres.

Com a dinamitzador de la subxarxa de la comissió digita (COMD) he treballat col·laborativament les xarxes socials als centres  i la identitat digital des del punt de vista de la seva creació (sessió 4). Coma formador de l’Estratègia Digital de Centre (EDC) vam treballar la protecció de les dades (sessió 2).

Pel que fa a la diagnosi realitzada a 17 centres he pogut constatar que la identitat digital i la protecció de dades és un punt feble entre l’alumnat.

Les evidències són:

6.4.C2.2 Dissenya, a partir de la recerca, noves propostes pedagògiques per millorar l’adquisició i desenvolupament de la competència digital de l’alumnat en l’ús segur, responsable, crític, saludable i sostenible de les tecnologies digitals.

Fruit de la recerca anterior he dissenyat material per l’alumnat de l’ESO sobre  la identitat digital des de dos vessants:

  • La creació de la seva identitat digital sent una petjada digital que perdurarà per sempre. Relacionat amb la seva identitat també hem de parlar de les xarxes socials i qualsevol rastre digital.
  • La protecció de les seves dades.

 

Per altra banda, perquè prenguin consciència sobre l’ús de la intel·ligència artificial he dissenyat una situació d’aprenentatge en què s’ensenya a l’alumnat com són els algorismes de la IA i com fer uns “prompts” per treure informació de la IA.