C2. Disseny de nous sistemes per oferir retroacció, informar i orientar l’ensenyament i l’aprenentatge a partir de les dades obtingudes en els diferents processos
4.3.C2.1 Participa en projectes de recerca sobre el paper de les tecnologies digitals en els processos d’informació, retroacció, orientació i presa de decisions a partir de les dades obtingudes en l’avaluació.

Segons la recerca que he realitzat a més de 17 centres durant el curs 2013-24 he pogut constatar un punt feble en l’avaluació per part del professorat. Els resultats obtinguts estan alineats amb la diagnosi de les diferents Estratègies Digitals de Centre analitzades. Les àrees sobre les quals es fa l’estudi són:

  • Pràctiques d’ensenyament i aprenentatge
  • Pràctiques d’avaluació
  • Continguts i currículum
  • Col·laboració i xarxa
  • Infraestructura i seguretat

Com a evidència es pot consultar els resultats detallats d’un centre anònim i una eina que he dissenyat amb Looker Studio per tractar i analitzar les dades.

Articles científics consultats:

  • Jiménez Valverde, G. & Calafell, Genina &Esparza Pagès, M. &Duran Gilabert, H., gener 2024, Avaluació entre iguals amb eines web 2.0 i TIC amb professorat en formació inicial, http://hdl.handle.net/2445/205460

A més, formo altres docents en el procés de reflexió sobre eines d’avaluació: rúbriques, autoavaluació, coavaluació. Les evidències són:

 

4.3.C2.2 Dissenya nous models d’integració i representació de les dades d’avaluació que faciliten la presa de decisions, la informació i l’orientació dels processos d’ensenyament-aprenentatge utilitzant Tecnologies

He dissenyat un model d’avaluació dels Treballs de Recerca de Batxillerat amb l’eina de Google, Looker Studio. Les dades per filtrar la informació s’obtenen a partir de Google Sheets. El procés per tenir l’eina d’avaluació va ser de reflexió de tot el Claustre sobre els diferents criteris i la seva ponderació>Disseny del full de càlcul > Disseny amb Looker Studio.

El funcionament es mostra a l’enllaç. Les dades que apareixen noms de l’alumnat i les seves qualificacions, noms de docents són fictícies.