C2. Recerca sobre l’ús de les tecnologies digitals per analitzar dades desenvolupar noves propostes amb la finalitat de millorar les pràctiques d’avaluació dels processos d’ensenyament-aprenentatge
4.2.C2.1 Participa en projectes de recerca sobre l’obtenció, el tractament i l’anàlisi de dades en l’avaluació dels processos d’ensenyament-aprenentatge o diversos aspectes del sistema educatiu.

A més de la recerca feta en 17 centres atenent   les tasques de la mentoria digital, he realitzat les seves diagnosis i per fer l’informe final de tancament de la mentoria digital actualment he recollit dades dels docents sobre la digitalització del centre. Els centres d’estudi són 20 i les àrees sobre les que es fa l’estudi són:

  • Pràctiques d’ensenyament i aprenentatge
  • Pràctiques d’avaluació
  • Continguts i currículum
  • Col·laboració i xarxa
  • Infraestructura i seguretat

Com a evidència es pot consultar els resultats detallats d’un centre anònim i una eina que he dissenyat amb lookerstudio per tractar i analitzar les dades.

4.2.C2.2 Proposa nous models d’obtenció, tractament i anàlisi de les dades d’avaluació utilitzant tecnologies digitals.

Per acreditar aquest indicador una evidència és la creació d’un model d’avaluació dels Treballs de Recerca de Batxillerat. El model es va iniciar amb una recollida de dades en un full de Google Sheets i l’anàlisi i el tractament de les dades es fa a través de dos eines digitals: Google Sheets  i LookerStudio de Google.

La ponderació dels ítems que apareixen en el full es va fer de manera col·legiada i va implicar a tot el Claustre. Per veure el funcionament cliqueu sobre l’enllaç lookerstudio . La base de dades feta amb Google Sheets apareix en el botó “Dades Sheetts” que es pot veure a la imatge. Els noms de docents, alumnat i qualificacions és fictici.