Música, per a què?

Nosaltres creiem en la importància de la música en l’educació dels infants. Per si a algú li calen raons, us deixo aquest video.

Sense educació musical no és educació!

Model de la flauta

L’alumnat de 4t comença amb l’aprenentatge de la flauta. És molt important que tots els nens i nenes portin la mateixa flauta. El model recomanat és la YAMAHA de plàstic i de digitació alemanya.

Atenció: la flauta no és una joguina. Algunes flautes no estan ben afinades, per tant, no val qualsevol flauta. Us recomanem demanar consell al mestre de música abans de comprar la flauta.

La flauta la podeu comprar a qualsevol botiga d’instruments musicals i a algunes papereries. A la botiga Akustic (Rambla Ventosa, 9) us faran un preu especial per ser del Pompeu (8.90€ amb escombreta).

 

 

 

La big band

A cinquè hem treballat la big band. Aquesta agrupació està formada per un nombre indeterminat d’instrumentistes que s’agrupen en dues seccions:

  • la secció rítmica: piano, guitarra, contrabaix i bateria.
  • la secció melòdica: trompeta, trombó, saxòfon, clarinet i altres instruments de vent.

Al següent vídeo podeu gaudir d’aquesta agrupació de jazz.

 [kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/mq5R3M7YmWA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

“Cabo San Roque” (anem de concert)

El proper dimarts dia 14 de febrer les classes de cicle superior anirem a l’Auditori a veure l’espectacle “Torn de Nit” del grup català Cabo San Roque.

Cabo San Roque neix l’any 2001 com a grup de música dedicat a l’experimentació més lúdica i evocadora, a partir d’instruments inventats, sorgits del reciclatge d’objectes quotidians tan diversos com màquines de cosir, rentadores, scalèxtrics, grapadores o peces de mobiliari en desús.

Entra a la seva pàgina web i podràs conèixer una mica més sobre aquest grup, els instruments que construeixen  i escoltar la música que fan. Cabo San Roque.

Les escales musicals

El nom de les notes de l’escala musical, tal com les coneixem (do, re, mi, fa, sol, la, si, do) se’l va inventar un monjo benedictí que va utilitzar la primera síl·laba de cada vers d’un himne a sant Joan. L’única cosa que cal tenir en compte és que, abans, de la nota do en deien “ut”.

Una escala musical és una progressió de notes en sentit ascendent o descendent que ve definida per on es troben situats els semitons. Segons on es trobin, tenim una escala o una altra, i la música sonarà diferent.

Així, en l’escala diatònica de do a do, els semitons estan situats entre les notes mi-fa i si-do, i la resta de notes estan situades a la distància d’un to.

Si es pot construir una escala a partir del do, també es pot fer a partir del re, del mi… Per exemple: re, mi, fa, sol, la, si, do, re. Es tracta d’una escala diferent de l’anterior perquè els semitons, malgrat que estiguin entre les mateixes notes (mi-fa i si-do), ocupen una altra posició dins l’escala.

També es pot construir una escala diatònica a partir del re o d’una altra nota, per exemple un la. Però, per a això, calen els sostinguts (#) i els bemolls (b).

En aquest capítol, l’espai “Atrapa-sons” explica com funcionen i quines són les escales musicals. També recorda els orígens del trombó, mostra una animació de “Les quatre estacions” de Vivaldi i inclou una original interpretació d’una coneguda peça de Schubert.

[kml_rm movie=”http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/atrapasons/001_730568.rm” width=”352″ height=”288″/]