L’enquadrament d’ André Kertész.
Introducció.
Es planteja l’activitat en relació a l’obra fotogràfica de l’hongarès André Kertész.
Kertész, que va viure al llarg del s.XX, es caracteritza per les seves contribucions a la composició fotogràfica. Va ser un dels fotògrafs més influents del periodismo fotogràfic.
Quins alumnes?
Activitat adreçada a alumnes de 3r.d’ESO perque treballarem, entre altres aspectes propis del curriculum d’aquest curs, la composició i l’enquadrament fotogràfics.
Metodologia de l’activitat.
Els alumnes farien grups de quatre. Se’ls passaria una fotografía de Kertész per grup. El primer que faríem es familiaritzar-nos amb la imatge per donar pas a la contextualització de l’artista a la seva época i establir una breu aproximació al que van ser les seves peculiaritats com a fotògraf, els seus extravagants enquadraments
Seguidament passaríem a una lectura objectiva de les imatges.
Què és la lectura objectiva ? Es descriure els elements que componen la imatge.
De quins parlarem? De la línea, la figura, les formes, les textures, el color (si tenen color aquestes fotos), la profunditat.
Cada grup d’alumnes , durant una sessió, faria per escrit una lectura objectiva de la fotografía triada.
El següent pas seria fer un estudi dels aspectos analítics de la imatge fotográfica. Per grups i amb dues sessions s’estudiarien aquests aspectos.
Quins són els aspectes analítics? La il.luminació (frontal, lateral,superior,inferior, contrallum), la composició, l’enquadrament, els plans. I com a conclusió han d’explicar el missatge de la fotografía.
Per acabar l’activitat cada grup ha de presentar una fotografía feta per ells on quedi evident el que han après.
Objectiu
Lectura, analisi. Interpretació i creació d’imatges fotogràfiques.
Identificació i relació dels aspectos formals, de contingut i contextuals.
Reconeixement de les finalitats informatives, expressives, estètiques I discursives de la imatge fotogràfica.
Avaluació
Observació i anàlisi.
Treball en grup.
Capacitat de reconèixar en una fotografía els continguts treballats a classe tant formals com analítics.
Ser crítics amb la imatge fotogràfica.
Ser creatius por poder fer les seves propies produccions
Competències Bàsiques.
Les competències treballades serien:
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència artística i cultural
Competència social i ciudadana.
Competència d’autonomia i iniciativa personal
Competència d’aprendre a aprendre
Competència en tractament de la información
Competència digital