La Fotografia

L’enquadrament d’ André Kertész.
Introducció.

Es planteja l’activitat en relació a l’obra fotogràfica de l’hongarès André Kertész.

Kertész, que va viure al llarg del s.XX, es caracteritza per les seves contribucions a la composició fotogràfica. Va ser un dels fotògrafs més influents del periodismo fotogràfic.

Quins alumnes?

Activitat adreçada a alumnes de 3r.d’ESO perque treballarem, entre altres aspectes propis del curriculum d’aquest curs, la composició i l’enquadrament fotogràfics.

 

Metodologia de l’activitat.

Els alumnes farien grups de quatre. Se’ls passaria una fotografía de Kertész per grup. El primer que faríem es familiaritzar-nos amb la imatge per donar pas a la contextualització de l’artista a la seva época i establir una breu aproximació al que van ser les seves peculiaritats com a fotògraf, els seus extravagants enquadraments

Seguidament passaríem a una lectura objectiva de les imatges.

Què és la lectura objectiva ? Es descriure els elements que componen la imatge.

De quins parlarem? De la línea, la figura, les formes, les textures, el color (si tenen color aquestes fotos), la profunditat.

Cada grup d’alumnes , durant una sessió, faria per escrit una lectura objectiva de la fotografía triada.

El següent pas seria fer un estudi dels aspectos analítics de la imatge fotográfica. Per grups i amb dues sessions s’estudiarien aquests aspectos.

Quins són els aspectes analítics? La il.luminació (frontal, lateral,superior,inferior, contrallum), la composició, l’enquadrament, els plans. I com a conclusió han d’explicar el missatge de la fotografía.

Per acabar l’activitat cada grup ha de presentar una fotografía feta per ells on quedi evident el que han après.

 

Objectiu

Lectura, analisi. Interpretació i creació d’imatges fotogràfiques.

Identificació i relació dels aspectos formals, de contingut i contextuals.

Reconeixement de les finalitats informatives, expressives, estètiques I discursives de la imatge fotogràfica.

 

Avaluació

Observació i anàlisi.

Treball en grup.

Capacitat de reconèixar en una fotografía els continguts treballats a classe tant formals com analítics.

Ser crítics amb la imatge fotogràfica.

Ser creatius por poder fer les seves propies produccions

 

Competències Bàsiques.

Les competències treballades serien:

Competència comunicativa lingüística i audiovisual

Competència artística i cultural

Competència social i ciudadana.

Competència d’autonomia i iniciativa personal

Competència d’aprendre a aprendre

Competència en tractament de la información

Competència digital

 

Quant a JUANA MANUELA ALIA BERRUGA

Sóc professora d'Educació Visual i Plàstica i Batxillerat a l'IES Cavall Bernat de Terrassa
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *