TÀPIES
1 Reply
OBJECTIUS |
ACTIVITATS |
|
Paisatge d’hivern |
Pintar amb ceres i aiguada | Un paisatge d’hivern: dibuixar amb ceres marrons un arbre sense fulles, damunt pintar el fons amb una aiguada blava |
Traços |
Desenvolupar motricitat finaPintar amb colors primaris | Fer traços negres verticals i horitzontals amb pinzell. Pintar alguns dels espais que queden entre les línies amb colors primaris |
Composició |
Crear una composició | Composició lliure a partir de tires de diferents colors disposades en vertical i horitzontals |
Cançó |
Aprendre la canço de Mondrian | Escoltar i aprendre la cançó de l’artista(veure categoria cançons) |
Fitxa |
Crear línies rectes i corves | Fer adonar als nens i nenes de l’evolució de l’obra de Mondrian, primer representava les coses com les veia (figuratiu) i després com les imaginava (abstracte)(veure categoria fitxes) |
Joc |
Desenvolupar la motricitat fina, tot jugant amb les línies de Mondrian | Joc de la web poissonrouge(veure enllaços) |
OBJECTIUS |
ACTIVITATS |
|
Taques |
Barrejar colors | A partir dels colors primaris extreure els secundaris, barrejant-los jugant amb una canica dins d’una capsa de folis. |
Esquitxades |
Exercitar la psicomotricitat fina | Fer “esquitxades” amb pinzells, raspalls de dents, etc. sobre un paper d’embalar, recreant les produccions de Pollock |
Cançó |
Aprendre la canço de Pollock | Escoltar i aprendre la cançó de l’artista(veure categoria cançons) |
Fitxa |
Identificar el nom de Pollock | Parlar sobre les influències de la cultura índia sobre Pollock. Identificar i pintar les lletres del nom de Pollock(veure categoria fitxes) |
OBJECTIUS |
ACTIVITATS |
|
El groc |
Barrejar colorsPintar flors | Barrejar el groc amb altres colors, amb els color s que s’obtenen fer una creació de flors, del tipus Els gira-sols de Van Gogh |
El retrat |
Observar cares
Produir autoretrats |
S’observen diferents autoretrats d’en Van GoghObservació de la cara dels companys/es i de la pròpia en un mirall
Fer un autoretrat amb ceres |
El paisatge |
Descriure els elements propis dels paisatges
Crear un paisatge de nit |
Observació de paisatges de Van Gogh, descobrir que molts d’ells són bàsicament grocs, i d’altres molt foscos, perquè són paisatges nocturns.Conversa sobre els paisatges i els seus elements
Pintar un paisatge nocturn amb ceres |
Cançó |
Aprendre la canço de Van Gogh | Escoltar i aprendre la cançó de l’artista(veure categoria cançons) |
Fitxa |
Consolidar els trets més característics de Van Gogh: les flors i el color groc | Pintar unes flors, un cercle de color gros, i una orella.Van Gogh se’n va tallar una (veure fitxes) |
OBJECTIUS |
ACTIVITATS |
|
Gernika |
Observar el quadre del GernikaIdentificar els colors freds, els colors “tristos” | Observació i anàlisi dels elements que apareixen al quadre del Gernika. Fer-los adonar de l’ús de diferents tonalitats de grisos, i el negre, perquè es tracta d’un quadre de guerra. |
Puzzle |
Desenvolupar la motricitat finaConstruir un puzzle | Retallar en dues peces el quadre i enganxar-ho en un altre full de DIN3, muntant el puzzle. |
Cançó |
Aprendre la cançó de Picasso | Escoltar i aprendre la cançó de l’artista(veure categoria cançons) |
Fitxa |
Descobrir la gran varietat d’estils que inclouen els quadres de Picasso | Observar els quadres de l’època blava (pintar quadre blau), observar quadres de l’època rosa (pintar quadre rosa), i observar quadres de l’àpoca cubista (pintar quadrats)(veure categoria fitxes) |
Joc |
Crear retrats | A partir del joc de la web crear retrats del tipus de Picasso(veure enllaços) |