05-06/05/08 TRESOR PERDUT

28/04/08:

COMPORTAMENT:

No parlarem el castellà, perquè estem a l’hora de català.

TREBALL D’EQUIP:

Passarem les normes de convivència al nostre bloc.

29/04/08:

COMPORTAMENT:

No cridarem i ens portarem bé amb els altres companys.

TREBALL D’EQUIP:

Treballarem tots junts i sense discussions.

5/5/08:

COPORTAMENT:

Aixecarem el dit per parlar.

TREBALL D’EQUIP:

Buscarem informació sobre les parts d’un vaixell.

6/5/08:

Ens seurem bé.

TREBALL D’EQUIP:

Continuarem buscant les parts d’un vaixell.

Què hi hem d’escriure en aquest bloc?

Cada dilluns al matí haureu de planificar la feina de les dues sessions dedicades al projecte. Caldrà consensuar quines activitats es comencen,es desenvolupen, o han de quedar ja enllestides. També haureu de proposar-vos uns objectius a nivell de comportament.

A l’endemà, el dimarts, abans de finalitzar la sessió, haureu d’avaluar-vos per veure si heu assolit els objectius que us havíeu proposat.

D’altra banda, el bloc us ha de permetre també fer comentaris sobre la vostra feina o la dels companys.

Sabem treballar en grup?

Redacteu 12 normes per a treballar en grup, les que us semblin més importants per a poder organitzar bé el grup, aprofitar el temps i anar coordinats. Penja-ho al moodle de la nostra web.

Ara ja sabem com hem de treballar. Trobareu les activitats del projecte clicant a pirates/mariners de la nostra web.

Treball cooperatiu

Com ja sabeu pel projecte que vàreu fer el trimestre passat, treballareu amb grups cooperatius, formats per 4/5 alumnes des de segon a sisè de primària. Cadascun de vosaltres tindrà un càrrec del que s’ha de responsabilitzar. Fem memòria… recordes quins eren aquests càrrecs? i quines tasques els hi eren encomanades?

Elabora en un Openoffice una taula on hi apareguin els càrrecs i les tasques i responsabilitats que li pertoquen. Després entra a la web de la nostra escola, i clica a pirates/mariners. Penja en el moodle aquesta feina.

Hola pirates!

Els pirates sempre han suposat una amenaça per al transport marítim d’objectes de valor ja que han solcat els mars des que existeixen els vaixells. Tot i això, fa uns 400 anys van sembrar un autèntic terror en tots els oceans, quan els bucs mercants transportaven or i plata, espècies, tabac i altres mercaderies des del Nou Continent fins a Europa.

En el projecte que iniciem volem conèixer qui eren els pirates, com vivien, com abordaven un vaixell, on s’amagaven, què en feien del botí, si tenien o no presoners…. I un munt de coses més que vosaltres mateixos feu proposat.

Caldrà però, centrar l’objecte d’estudi. Ho farem esbrinant com era un vaixell pirata?

Coneixent les seves parts i quina era la seva funció, ens serà més fàcil entendre aquests personatges tan singulars.

pirata