Guia Didàctica

– Títol de la programació o seqüència didàctica: Petits Reporters.

  • Unitat 1: Inventem endevinalles.

 

– Nivell educatiu al qual s’adreça:  3r nivell de Primària.

 

– Objectius didàctics / Competències i relació amb el currículum

  • Iniciar-se en el funcionament dels programes de comunicació per ordinador.
  • Potenciar la creativitat i la il·lusió per escriure.
  • Aprendre a escriure de forma que els receptors dels missatges entenguin el contingut.
  • Esforçar-se per escriure amb correcció.
  • Agafar autonomia aprenent a utilitzar recursos d’ajuda i autocorrecció.

 

– Criteris i sistema d’avaluació

  • Interès i participació en les activitats.
  • Assoliment del concepte de rima, ritme i vers.
  • Ús d’adjectius, comparacions, etc.
  • Aprendre diferents maneres de fer una endevinalla.
  • Procediments d’escriptura i correcció.

 

– Seqüència d’activitats proposades.

  • Busquem paraules que acaben igual, que rimen.
  • Fem rodolins i ens fixem en la importància del ritme i la musicalitat als versos. L’endevinalla també ha de tenir ritme i musicalitat.
  • Escollim un objecte, animal,… i anotem les seves característiques. També podem tenir en compte algunes idees.
Ex: Sol: és rodó, daurat, groc, lluent, dóna claror,… Camina pel cel. Neix per l’est i es pon per l’oest. De nit desapareix.
  • Busquem i escrivim comparances amb altres objectes, animals,…

Ex: Rodó com un plat,….

  • Inventem la nostra endevinalla:
 Groc i rodó, ens dóna claror.
 Neix per l’est i es pont per l’oest.
Què és?
    Rodó com un plat, a dalt està enfilat.
     Ens dóna claror i molta escalfor.
     Què és?

                     

  • Fem endevinalles a partir de:

Preguntes.   Ex: Què és allò daurat i rodó que ens dóna escalfor?

                  Donant la resposta.  Ex. La lluna

                  Donant el primer vers ja fet. Ex. Endevina, endevineta, quin és l’animal …..

     

– Educació inclusiva. Com tindrem en compte la inclusió a l’aula amb suport digital.

Respectarem el ritme d’aprenentatge que té cada alumne, facilitant-li materials de suport o activitats complementàries quan ho requereixi.

 

MATERIALS DE SUPORT:

  • Jocs fonològics de rimes (en imatges o grafismes).

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3529

http://psicoreeduca.wordpress.com/2012/01/25/joc-de-les-rimes/

  • Quadre d’adjectius.

http://iespmbroseta.edu.gva.es/04x_valencia/carpeta_arxius/adjectius%20per%20a%20descripcions.pdf

http://www2.vedruna-angels.org/vangels/antiga/clicsprim/3/catala/adjectius.htm

  • Jocs de comparances.

http://es.tiching.com/joc-de-paraules-comparacions/recurso-educativo/200512

http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/comparacio/index.htm#

  • Suport visual d’objectes, animals,…

http://www.leoloqueveo.org/inicio.htm

  • Exemples d’endevinalles.

http://www.edu365.cat/infantil/endevinalles/portada.htm

http://win.memcat.org/infantil/endevina/

 

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES:

  • Passar les endevinalles acabades i corregides a un PowerPoint per tal de fer-ne un concurs als alumnes de 2n Primària (a final de curs).

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà