LA RITA I LA SEVA MARE ENS EXPLIQUEN COM ES FA EL PA.
HEM D’ESPERAR FORÇA ESTONA PERQUÈ EL LLEVAT PUGUI FER REACCIÓ.
PERÒ UN COP EL VAM COURE ESTAVA BONÍSSIM!
LA RITA I LA SEVA MARE ENS EXPLIQUEN COM ES FA EL PA.
HEM D’ESPERAR FORÇA ESTONA PERQUÈ EL LLEVAT PUGUI FER REACCIÓ.
PERÒ UN COP EL VAM COURE ESTAVA BONÍSSIM!
LA FAIXA QUE DUEN ELS MINYONS, NO SERVEIX NOMÉS PER AGUANTAR ELS PANTALONS (COM PENSÀVEM AL PRINCIPI) SINÓ QUE TAMBÉ SERVEIX PER QUE ELS CASTELLERS NO ES FACIN MAL. ARA SABEM QUE L’ABDOMEN ÉS TOU, PERÒ NO SABEM QUÈ HI TENIM A DINS. PER AIXÒ, BUSQUEM INFORMACIÓ EN DIFERENTS LLIBRES.
FINALMENT DIBUXEM EN UNA CARTOLINA PER ON PASSA EL MENJAR I QUÈ HI TENIM A DINS DE LA PANXA.
VAM DEIXAR UN GOT AMB AIGUA DE L’AIXETA AL COSTAT DE LA CALEFACCIÓ PER VEURE SI S’EVAPORAVA.
I ENS HEM TROBAT AQUESTS SEDIMENTS. HI HA ALGUNS NENS QUE DIUEN QUE ÉS GEL, NEU, POLS, SAL,…
HEM POSAT AIGUA DE L’AIXETA I AIGUA D’UNA AMPOLLA PER VEURE SI HI HA ALGUNA DIFERÈNCIA EN ELS SEUS SEDIMENTS.
TAMBÉ HEM BARREJAT AIGUA AMB DIFERENTS INGREDIENTS PER VEURE QUE PASA QUAN S’EVAPORIN AQUESTS GOTS.
ANIREM RECOPILANT AGUA DE DIFERENTS LLOCS AQUESTS DIES PER VEURE LES DIFERÈNCIES. ALGUNS HAN PROPOSAT PORTAR AIGUA DE LES FONTS, AIGUA DEL MAR (“PERQUÈ ÉS BLAVA”), AIGUA DE L’AIXETA DE VACARISSES,…
ALGUNS NENS DEIEN QUE ERA PERQUÈ S’AGUANTAVA MOLT FORT.
ARA SABEM QUE ÉS DEGUT A LA FORÇA DE LA GRAVETAT.
DIJOUS PASSAT ENS VAN VENIR A VEURE ELS MINYONS DE TERRASSA I ENS VAN EXPLICAR MOLTES COSES DE LA SEVA COLLA I DE COM ES FAN ELS CASTELLS.
ANEM D’EXCURSIÓ A L’OBSERVATORI DE CASTELLTALLAT. HEM VIST UN TELESCOPI MOLT GRAN.
EL TONI ENS ENSENYA COM ÉS DE PETITA LA TERRA AL COSTAT DEL SOL.
I COM ÉS LA TERRA DE PETITA RESPECTE A JÚPITER, EL PLANETA MÉS GRAN DEL SISTEMA SOLAR.
VAM TROBAR AQUESTA INFORMACIÓ A UN LLIBRE QUE ENS VA PORTAR EL DÍDAC.
ENS VAM PESAR A LA TERRA I VAM FER UN GRÀFIC AMB ELS NOSTRES PESOS.
DEMANAR ALS NENS DE MITJANS GRANS QUE ENS AJUDESSIN A CALCULAR QUANT ERA 6 VEGADES MENYS.
DESPRÉS D’INTENTAR ENTENDRE QUÈ VOLIA DIR, VAM BUSCAR EL PES DE CADASCÚ A LA LLUNA.
I ELS HEM COL·LOCAT AMB BOSSES PERQUÈ PUGUEU AIXECAR ELS NOSTRES PESOS A LA LLUNA.
DESPRÉS DE CONTRASTAR DIFERENTS INFORMACIONS SOBRE LES LLUNES O SATÈL·LITS QUE TÉ CADA PLANETA, FEM UN GRÀFIC AL PASSADÍS.
TENIM UN PROBLEMA AMB EL SOL, I ÉS QUE RESULTA QUE FA 13M. DE DIÀMETRE. MIREM SI ENS HI CAP A LA CLASSE PERÒ NO ENS HI CAP, LA CLASSE FA 7M. DE LLARGADA.
EL PASSADÍS FA 13M. PERÒ NECESSITEM FER LA CIRCUMFERÈNCIA I NO ENS HI CAP.
EL DIBUIXEM AL PATI, I ENS HI CAP. PERÒ ÉS TANT GRAN QUE NI LES DUES CLASSES DE PETITS JUNTES SOM CAPAÇOS D’ENVOLTAR EL SOL.