Hem explicat a tota l’escola perquè vam fer les enquestes.

Fa molts dies vam donar unes enquestes a tots els nens de l’escola per saber quants mòbils , ordinadors i ipads han tingut per família al llarg de la seva vida.

Imagen9

Quan ens les van tornar contestades vam demanar als mitjans grans si ens podien ajudar a calcular-ho. Ens van fer unes gràfiques i també ens van fer la quantitat de fotocòpies dels ipads i ordinadors  i mòbils segons les enquestes però  no ens van dir el resultat.

Imagen8

Llavors a  la classe vam fer tres grups i cada grup calculava quants n’hi havia de cada: dos grups van escollir l’estrategia de posar-los de 10 en 10 i així anaven més depressa alhora de comptar-los, l’altre van posar els ipads tot seguit i van comptar-los d’un en un.

Imagen4 Imagen5 Imagen6

Un cop vam saber el total de cada aparell vam fer la mitjana d’aparells que tenen cada família, com que les enquestes utilitzades eren 17 i a la classe aquell dia eren disset nens van dir que es podien repartir i així es sabria quan en tenia cada família.

Imagen7

Dilluns els vam explicar a la resta de l’escola el perquè haiem  fet les enquestes  ja que investigant en el projecte del què hi ha sota terra hem vist que el mineral coltan es troba més a l’Àfrica i exploten a molt adolescents per baixar a les mines i agafar aquest mineral. Per això vam voler-ho explicar a la resta de l’escola perquè facin un bon ús d’aquesta tecnologia.

Imagen1 Imagen2 Imagen3

Cal dir que ho van explicar molt bé.

El Jan ens explica què fa el seu pare a telefònica.

El Jan ens va explicar l’ofici del seu pare, que treballa a telefònica a l’edifici del costat  del museu blau (Li vam fer una foto per saber com eren 110m, que estava relacionat amb el forat que van fer al terra els veïns del meus pares per agafar l’escalfor). Quan van veure la foto es van enrecordar del perquè l’haviem fet.

El pare del Jan treballa al mig de l’edifici i puja amb ascensor això ens ho  a explicar el Jan. I també quina feina fa el seu pare allà. Ens ho va explicar molt bé.

Aquest curs fem conferències

Aquest curs fem conferències sobre els  oficis. Els nens que vulguin poden venir amb els seus pares i ens expliquen l’ofici del seu pare o de la seva mare. Ja n’hem fet unes quantes i estem aprenent molt!!!

aitana

L’AITANA ENS HA EXPLICAT TOT EL QUÈ FA LA SEVA MARE AL LABORATORI I HO VA FER MOLT BÉ.

bombers

lA LILA ENS EXPLICA AMB AJUDA DELS SEUS PARES TOT EL QUÈ FAN ELS BOMBERS. HO VAN FER MOLT BÉ.

fusta

L’ANIOL ENS EXPLICA D’ON SURT LA FUSTA, I QUÈ PODEM FER AMB ELLA. HO VA EXPLICAR TOT SOL I MOLT BÉ.

jardiner

LA MARIONA I EL SEU PARE ENS VAN EXPLICAR QUÈ FAN ELS JARDINERS I HO VAN EXPLICAR MOLT BÉ.

paleta

EL MARC I EL SEU PARE ENS EXPLIQUEN L’OFICI DE PALETA I HO VAN FER MOLT BÉ.

telefon

LA VINYET ENS VA EXPLICAR COM FUNCIONA EL TELÈFON I HO VA EXPLICAR MOLT BÉ.

Que fan els arqueòlegs.

Ahir va venir la Jordina, la tieta de la vinyet, que és arqueologa, ens va explicar molt bé que fan els arquòlegs i totes les eines que necessiten per treballar, què busquen com treballen… Élls  busquen  runes de les cases i quan excaven  i van trobant restes de les cases, ceràmiques…saben com vivia la gent d’aquell poblat, i quina època era.

Ens va agradar molt ja que després de la seva explicació també ens va preparar un material per excavar i vam fer d’arqueòlegs. Fent conversa vam veure que haviem après molt.

JORDINA JORDINA2 JORDINA4

Un cop vam trobar les ceràmiques les vam muntar.

DSC01321 DSC01320 DSC01319 DSC01318DSC01322

Ens va costar però finament les vam muntar.