Fa molts dies vam donar unes enquestes a tots els nens de l’escola per saber quants mòbils , ordinadors i ipads han tingut per família al llarg de la seva vida.
Quan ens les van tornar contestades vam demanar als mitjans grans si ens podien ajudar a calcular-ho. Ens van fer unes gràfiques i també ens van fer la quantitat de fotocòpies dels ipads i ordinadors i mòbils segons les enquestes però no ens van dir el resultat.
Llavors a la classe vam fer tres grups i cada grup calculava quants n’hi havia de cada: dos grups van escollir l’estrategia de posar-los de 10 en 10 i així anaven més depressa alhora de comptar-los, l’altre van posar els ipads tot seguit i van comptar-los d’un en un.
Un cop vam saber el total de cada aparell vam fer la mitjana d’aparells que tenen cada família, com que les enquestes utilitzades eren 17 i a la classe aquell dia eren disset nens van dir que es podien repartir i així es sabria quan en tenia cada família.
Dilluns els vam explicar a la resta de l’escola el perquè haiem fet les enquestes ja que investigant en el projecte del què hi ha sota terra hem vist que el mineral coltan es troba més a l’Àfrica i exploten a molt adolescents per baixar a les mines i agafar aquest mineral. Per això vam voler-ho explicar a la resta de l’escola perquè facin un bon ús d’aquesta tecnologia.
Cal dir que ho van explicar molt bé.