Anem al cosmocaixa- sentit Toca Toca.

Dijous dia 12 de febrer vam anar al cosmocaixa. Vam visitar el museu i també vam fer el taller del toca toca  i ens va agradar molt perquè ens van deixar tocar una serp, una granota, una estrella de mar, un eriçó, un ratolí… cada animal tenia un tacte diferent.

 

toca1 toca2 toca3 toca4 toca5 toca6

Durant la visita al museu vam fer fotos més maques alguns nens es recordaven molt del què ens havia explicat el Rafel, el pare del Feliu sobre fer bones fotos: com enfocar bé, enquadrar bé…

Rafel

 

Ens pengem algunes.

O O

 

cervell 2

Kim Manresa

Aquest curs de filosofia hem treballat sobre l’exposició del Kim Manresa;  ESCOLES D’ARREU DEL MÓN.

PRIMER VAM FER CONVERSA DE QUINES DIFERÈNCIES VEIEN DE  L’ESCOLA DE FRANÇA I UNA DE CAMERUN AMB LA NOSTRA I EN VAN DIR MOLTES.

cAMERUN

ESCOLA DE CAMERUN

ESCOLA FRANÇA

 

ESCOLA DE FRANÇA.

TOT SEGUIT VAM FER CONVERSA SOBRE DIFERENTS FOTOS DEL KIM MANRESA I LLAVORS FEIEM ALGUN DIBUIX RELACIONAT AMB EL QUÈ HAVIEM PARLAT.

PER ACABAR VAM FER DE FOTÒGRAFS I ELS NENS VAN FER FOTOS DEL QUÈ VOLIEN DE LA CLASSE.

SI VOLEU PODEU VENIR A VEURE LES FOTOS AL PASSADÍS DE PRIMÀRIA.

FOTO PANURÀMICA

 

 

 

 

Quan pipi fem amb un dia?

Els nens i nenes voluntàries s’han compromés de recollir quan pipi fan amb un dia. Per saber quants litres en fan?

pipi 1pipi2

 

Les nenes més grans l’han recollit i l’han portat a l’escola amb diferents mides d’ampolles i ha sigut molt interessant la conversa que han fet.

VICTOR: LA VINYET N’HA FET MÉS.

FELIU: LA VINYET N’HA FET MÉS.

MARIONA: JO PENSO QUE LA VINYET N’HA FET MÉS.

GAIREBÉ TOTS ELS PETITS HAN DIT QUE EL QUI EN TÉ MÉS ÉS LA VINYET. (HA PORTAT UNA AMPOLLA PETITA DE COCACOLA I GAIREBÉ ESTÀ PLENA I PER AIXÒ CONSIDEREN QUE N’HI HA MÉS).

CLARA: L’AMPOLLA DE L’ONA ÉS MÉS GRUIXUDA I MÉS ALTA LA DE LA VINYET ÉS MÉS PRIMA I BAIXETA, JO CREC QUE N’HI HA EL MATEIX.

LILA: L’AMPOLLA DE LA VINYET ÉS MÉS BAIXETA I MÉS PRIMA I SEMBLA QUE N’HI HA MÉS LES AMPOLLES SÓN DIFERENTS PERÒ EM SEMBLA QUE HI HA IGUAL.

MARTINA: LA VINYET N’HA FET MÉS.

ONA : LA VINYET N’HA FET MÉS.

AITANA: N’HA FET MÉS LA VINYET.

TOT SEGUIT FEM UNA RATLLA ON ARRIBAVA EL PIPI I EL VAM LLENÇAR I VAM OMPLIR LES AMPOLLES AMB AIGUA FINS ON ARRIBAVA EL PIPI. (ÉS LA MANERA QUE HO VA FER LA MARTINA A CASA SEVA).

Un altre dia hem fet com una gràfica amb  tubs d’assaig i així ho han vist molt més clar, qui n’ha fet menys, qui més o igual. Les grans ho han escrit a la llibreta d’aula. I han dit que les ampolles ens enganyen.

tubs

 

 

Com és que el pipi i caca surt per diferents llocs?

Com que estem parlant molt del cos, tan per dins, com per fora, què entra què surt …. Se’ns ha plantejat la següent pregunta:

Com és que el pipi i la caca surt per diferents forats?

primer fem un dibuix del què s’imaginen que passa dins del cos i ens ho han explicat.

FELIU: HE BEGUT UN SUC DE TARONJA VA L’ESTOMAC I DESPRÉS A L’INTESTÍ PRIM I AL GRUIXUT.

ROC: MENJA UNA GALETA PASSA PEL TUB I VA  L’ESTÓMAC, I VA PER TOT EL COS.

MARTINA: L’AIGUA PASSA PER L’ESÒFAG I EL MENJAR TAMBÉ. LA SANG REPARTEIX PER TOT EL COS I DESPRÉS QUAN  JA NO HO VOL LA SANG ACOMPANYA EL MENJAR PERQUÈ LI SURTI PEL CUL.

CLARA: QUE SEPARI EL PIPI I LA CACA HO FA LA SANG.

-LILA: TENIM TUB QUE HI PASSA EL MENJAR I L’AIGUA DESPRÉS VA ESTÓMAC I HI HA UN ALTRE TUB QUE VA FINS EL PENIS.

ONA: EL MENJAR L’AIGUA ENTRA PER LA BOCA I VA A L’ESÒFAG I DESPRÉS VA A ESTÓMAC I DESPRÉS A INTESTÍ PRIM I DESPRÉS A INTESTÍ GROS. I DESPRÉS HI HA UN TUB QUE VA AL PENIS. EN AQUEST TUB HI PASSA EL PIPI.

AITANA: MENGEM UNA POMA I BEVEM UN SUC DE TARONJA. PERQUÈ SEPARI EL PIPI I LA CACA HI SURTI PER DIFERENTS LLOCS HO FA LA SANG.

MARIONA: ES MENJA UNA POMA I VA A LA PANXA. DESPRÉS VA A L’INTESTÍ PRIM I AL GRUIXUT I FA LA CACA.

CLÀUDIA: LA SOPA ENTRA PER LA  BOCA I VA FINS A LES CAMES I DESPRÉS ES CONVERTEIX EN PIPI I CACA.

VICTOR: MENGEM UNA POMA I ARRIBA  A ESTÓMAC.

AINA: LA POMA ENTRA PER LA BOCA I VA A  ESTÓMAC.

MARC: EL MENJAR A ESTÓMAC I DESPRÉS VA PER TOT EL COS.

el cos

Un cop hem  fet això hem buscat la informació per internet i els llibres i també la mare de la Lila ens ha ensenyat un ninot on podem veure els ronyons i ens ho ha tornat a explicar com funciona.

mare de la lila

 

Fem uns ronyons, una bufeta i uns tubs que es diuen urèters i els posem a la maqueta de la classe.

ronyons

 

 

FEM UNA MAQUETA

L’AURA ENS VA PORTAR TRES ECOGRAFIA I VAM VEURE  EL SEU FETUS I VAM PODER VEURE QUE A CADA ECOGRAFIA EL SEU FETUS  JA HAVIA CRESCUT UNA MICA . A LA  PRIMERA VA MESURAR 4 CM A LA SEGONA 8 CM I A LA TERCERA 22 CM. LI MESUREN NOMÉS LA COLUMNA VERTEBRAL.

VAM DECIDIR DE FER UNA MAQUETA PER ENTENDRE COM ESTÀ DINS DE LA PANXA DE L’AURA I PER REPRESENTAR EL CREIXEMENT DEL FETUS A MIDA QUE PASSA EL TEMPS.

ECOGRAFIA

 

MESURANT

MESURANT 3

 

FENT MAQUETA

 

MAQUETA 5

 

Dibuixem el recorregut del menjar pel cos.

Els nens van dibuixar el què s’imaginaven quin recorregut feia el  menjar pel nostre cos.

dibuix

Gairebé tots ens han explicat i han dibuixat que el menjar circula per tot el cos a través de la sang. Cadascú ho ha explicat de la seva manera.

Ara  decidim de treballar l’aparell digestiu.

-Primer mirem un documental.

documenta

 

Després ens dibuixem els òrgans de dins el cos.

cos per dins

 

Per acabar fem una maqueta entre tos i les més grans un cop acabada l’expliquen als altres.

fem una maqueta