Sortim pel voltant de l’escola

Com que hem vist que les cel.les de les abelles tenen forma d’hexàgon,  és perquè així ocupen tot l’espai( ho vam veure amb un què qui com) ,doncs hem decidit de sortir per fora de l’escola per veure i fer fotos de diferents formes geomètriques.  Després parlem de quines formes són. En classifiquen algunes segons la seva forma i també en construïm amb plastilina i amb altres materials de la classe. Per últim les enganxem amb un mural.

foto foto2 foto3

També hem fet figures geomètriques amb volum.

aina

feliu

victor

mural

El Mariano, l’avi del Marc ens porta un rusc.

El Mariano ens va portar un rusc buit. No hi havia abelles i ens va explicar :

mariano

– Per on entraven les abelles.

– Com feien la mel.

_ Com l’apicultor la treu, 1r els hi tira un fum, després treuen amb una espàtula tota  la mel i la posen en un pot.

– Quins tipus d’abelles hi ha i quines són les seves tasques.

– Durant la primavera i l’estiu  recullen molt pol·len les abelles per fer fem i també per passar l’hivern.

– A l´hivern no surten del rusc perquè ho sinó es moririen amb el fred.

-La reina posa molts ous cada dia.

-Quan neix una altre reina agafa unes quantes obreres i abellots i marxen a un altre rusc.

– A Moià agafen els seus ruscs de nit i els porten a València per agafar pol·len dels tarongers. Ho fan de nit perquè les abelles no surten de nit.

– Les abelles són molt importants per la humanitat ja que són unes pol.lonitzadores de les flors. Gràcies a elles fecunden a les flors i en surt el fruit.

-S’ha d’anar molt alerta amb els pesticides que es tiren a les plantes perquè les abelles  poden perdre el sentit de l’orientació i es perden  o es moren.

Algunes d’aquestes coses ja les sabíem ja que hem vist un “què qui com” una pel·lícula que es titula Bee movie i hem pogut contestar algunes preguntes que se’ns plantejaven.

També la Vinyet ha portat molts llibres que hi ha molta informació i ens ajuda a anar contrastant-la i anar aprenent.

La balena blava

L’Ona ha portat un conte on hi surt una balena blava i ens explica que la balena és molt  gran. Vam buscar quan mesura i diu que mesura uns 30 metres vam sortir al pati a mesurar-la i quan ho vam acabar la vam dibuixar i els nens es van adonar que era molt i molt gran.

mesura mesura2 mesura3 mesura4

Expliquem el projecte de les persones.

Dijous vam explicar el projecte de les persones (el cos ja que vam haver de canviar el nom del Projecte) als nens de la classe dels mitjans petits.

Han explicat el projecte les més grans de la classe, de primer es van posar una mica nervioses però després ho van fer molt bé. Com que ho van fer tan bé van decidir de fer-ho davant dels pares. Per tan dimarts a la tarda convidem als pares que vinguin a la classe.