Cada religió té uns orígens culturals diferents (arrels) i una manera diversa d’expressarse (fruits) però totes tenen un mateix tronc, un desig de pau.
La Sinceritat. La sinceritat implica el respecte per la veritat (allò que es diu en conformitat amb el que es pensa i se sent).
El Respecte. Tractar els altres com ens agradaria que ens tractessin a nosaltres. Entendre la diversitat i respectar-la, seria el començament d’una societat més pacífica. Comprendre que els altres són diferents i pensen diferent de nosaltres i saber conviure-hi.
El Diàleg. Parlar i relacionar-se, parlar del que ens preocupa, escoltar, intercanviar idees i opinions amb els altres. Escoltar i parlar ens enriqueix com a persones.
La Tolerància. Respectar la diferència de religions, de llengua, de valors i creences. També de forma de ser, vestir i expressar-se. La tolerància crea una societat harmònica, sense conflictes en què s’entén la diferència i es respecta.
La Llibertat. Pensar, dir i actuar lliurement tal com pensem, obre als infants tota una sèrie de possibilitats per tal de créixer de la forma més rica possible. Ara bé, la llibertat ha d’estar intel·ligentment exercida amb el respecte per sobre de tot.
La Pau. La pau es fa en petites aportacions de tots, de creure i actuar segons els valors. Al final la pau és construïda per nosaltres, pels nins i nines que amb les seves accions plenes de coherència la fan possible.
L’Alegria. Tot i que els problemes sempre estan presents, els nins i les nines han de saber gaudir dels petits moments de cada dia.
La Cooperació. La feina en equip és sempre més interessant i més enriquidora per l’aprenentatge que suposa treballar colze amb colze amb els altres. Ajudar els altres i ser ajudat és una forma de cooperació i anar tots en la mateixa direcció i superant reptes.
La Justícia. Respectar les necessitats i les diferències, entendre i ser equilibrats en les nostres decisions, ser el màxim objectiu, ser justos.
Valors
Els valors no s’eduquen, “s’ensenyen”, es mostren, es respiren en el dia a dia de l’escola i, per tant, han de ser compartits per tots els membres de la comunitat educativa.
Aquests valors compartits han de ser socials i cívics per tal de formar ciutadans íntegres, amb sentit crític, respectuosos, solidaris, creatius, participatius, autònoms, compromesos, …. sense oblidar que com a MESTRA DE RELIGIÓ hem de transmetre humilitat, fraternitat, paciència, esforç i constància per a superar les dificultats, empatia amb la diversitat i alegria i agraïment per gaudir de les coses bones que la vida ens ofereix.
En definitiva, eduquem als nostres alumnes per a la convivència i la pau; per a la justícia i la solidaritat; en llibertat i per a la llibertat. Només així podrem construir un món més just, més humà, més pacífic, més solidari i més sostenible.
Crispetes (Autoestima i autoconeixement)
Material per treballar l’autoestima i també l’autoconcepte.
Dia de la pau
Propostes que us poden ajudar sobretot a iniciar el tema de la PAU.
Unitat didàctica 1 cicle superior EL RESPECTE. La clau de la convivència
ED. PER LA DIVERSITAT
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm
liveworksheets.com
https://es.liveworksheets.com/pp188562zh
liveworksheets.com
liveworksheets.com