Contes sobre els valors

  • Podem arreglar el mónhttps://www.jouscout.com/OP9C43.htm
  • Podem arreglar el món!

  • Això és un científic que està al seu laboratori mirant de resoldre els problemes del món. Es passa molts dies allà dins, fins que entra el seu fill petit de sis anys i li diu: “Pare, ara t’ajudaré”. El pare, desesperat, li diu: “No, fill, vés a jugar”. I el nen li respon: “No, pare, jo et vull ajudar”. El pare no sap què fer. Aleshores, troba el mapa del món en una pàgina d’una revista. Llavors diu: “Bé, amb això puc tenir el meu fill entretingut durant deu dies i que no em molesti”. Agafa unes tisores, retalla la pàgina, i comença a tallar-la a trossets. Dóna cinta adhesiva al nen i li diu: “Ja que t’agrada muntar puzles, mira de muntar el món”. El nen no el coneixia, el món. El pare continua amb les seves equacions. I el nen, al cap de dues hores, li diu: “Pare, ja he acabat”. I el pare: “No pot ser, això és cosa de nens, deu haver fet qualsevol cosa”. S’ho mira i, efectivament, havia arreglat el món i li pregunta: “Però, com ho has fet, si no coneixes el món?”. I el nen li explica: “Pare, quan has tallat el full, a l’altra banda hi havia un home. Com que jo conec l’home, he girat tots els paperets. Quan he tingut l’home muntat, l’hi he donat la volta i havia arreglat el món”.
  •                                                                                                  Gabriel García Márquez
  • Reflexions: – Si vols conèixer una persona, no li preguntis el que pensa sinó el que estima. (Sant Agustí) – Coneix-te, accepta’t, supera’t. (Sant Agustí) – Pots ser allò que tu vulguis; només hi ha un obstacle: tu mateix. – La vida és tot allò que et va passant, mentre intentes fer altres plans. (John Lennon) – Si no saps per on vas, torna per a saber d’on vens. (proverbi africà)
  • LA GRAN QÜESTIÓ OBJECTIUS Aprendre a apreciar les coses que ens envolten. Descobrir la part positiva de les coses que ens envolten. Mirar amb ulls desperts al positivisme. Entendre que tothom té una part bona a conèixer.
  • PROPOSTA DE REALITZACIÓ: 16 de novembre / Dia Internacional de la Tolerància. 20 de novembre / Dia Internacional de la Infància. 5 de desembre / Dia Internacional del Voluntariat. Jornades culturals. Optativa, de caire humanístic.
  • EDUCACIÓ INFANTIL TREBALL INDIVIDUAL: Reflexió sobre alguns dels personatges del llibre. Lectura de cada enunciat per tal que cada alumne/a reflexioni a qui pot eludir aquella sentència: qui són, com se’ls imaginen,…
  • /album/fotogaleria/images-7-jpg/TREBALL COOPERATIU: Panell representatiu de cada personatge triat. Elaborar un dibuix en grup, de cada un dels personatges que han triat els/les components del grup. Cada alumne serà l’encarregat/ada d’una tasca (dibuixar, pintar, escriure el missatge del conte,…). Els torns poden ser rotatius, en cada personatge.
  • PRIMÀRIA TREBALL INDIVIDUAL: Reflexió sobre l’entorn personal més immediat (aula / família). Cada alumne/a pensarà una pregunta a fer a un/a company/a de l’aula sobre les seves preferències, aficions, rutines… Prèviament el/la mestre/a haurà assignat el/la company/a a qui s’ha de fer la pregunta. L’alumne/a que respongui haurà de raonar el perquè de la seva tria.
  • TREBALL COOPERATIU: Panell representatiu sobre els resultats de les respostes prèvies (a forma de sociograma). A mesura que es van formulant i responent les preguntes, s’elaboraran diferents graelles on apareguin els resultats de les preferències, aficions, rutines,… de l’alumnat. També seria convenient que s’hi anotessin els motius d’aquestes. Reflexió en petit grup sobre altres utilitats. Cada alumne/a pensarà en algun personatge que no hagi aparegut en el llibre. La resta de companys/es del grup pensaran una possible utilitat d’aquest. Posteriorment poden fer una continuïtat escrita (format paper, ppt,…) amb les seves propostes de nous personatges.
  • Un dia els infants ens pregntaranhttps://www.jouscout.com/OP1C69.htm

    Un dia els infants preguntaran 

    Un dia els infants aprendran paraules que els costarà d’entendre.

     Els infants de l’Índia preguntaran:

    “Què vol dir fam?”

     Els infants d’Alabama preguntaran:/album/fotogaleria/images-6-jpg/

    “Què vol dir segregació racial?”

     Els infants d’Hiroshima diran estranyats:

    “Què vol dir bomba atòmica?”

     Els infants del meu poble demanaran:

    “Què vol dir dictadura?”

     I els nens a totes les escoles diran:

    “Què és una guerra?”

     Tu els donaràs una resposta i els diràs:

    “Mireu, aquestes paraules ja no les fa servir ningú; són paraules velles com tartana, diligència o esclavatge. Paraules que no volen dir res, i per això les hem tret del diccionari.”                                                                                                                                                                                                                                                         Jean Debruynne

  •  Contes per la pauhttps://contespau.wikispaces.com/file/view/Contes+i+valors.pdf

 

 

 

http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/altres.htm