AMB ULLS DE NEN

Els adults podem identificar el que els interessa als nostres alumnes a través de les fotografies que prenen. Donant-los l’oportunitat d’agafar una càmera digital i que puguin capturar allò que els agrada ens ajudarà a comprendre’ls i apropar-nos una mica més al seu món. Els adults i els infants no veiem el món igual. Els adults portem un rodatge i un ritme de vida que ens porta a obviar moltes coses que per als infants és el primer cop que veuen o els hi donen una importància que nosaltres, els adults, ja no parem a pensar. Aquesta importància que els hi donen els infants a segons quines coses, els hi poden despertar un conjunt d’emocions i sensacions que seran de gran ajuda pels adults en aquest procés de voler apropar-nos al món d’aquests petits vailets.

La fotografia pot ser una eina molt favorable en l’aprenentatge dels nostres nens si les sabem utilitzar com cal. Ens pot ajudar en molts dels continguts a treballar a classe. Les emocions, un tema tant important dins l’escola, les podríem treballar a través de la fotografia, per exemple, amb les expressions no verbals, només posturals o gestuals i identificar els estats d’ànim. També podem treballar el llenguatge matemàtic amb les fotografies, per exemple amb una activitat com que cada infant faci una fotografia i en acabat, exposar-la a la classe i entre tots comptar el nombre d’objectes que apareixen en cada foto.

Podem aprofitar també la càmera digital en estones concretes de pati o d’estones de lliure treball, i que després els protagonistes d’aquestes fotografies facin una exposició verbal, per treballar la comunicació, per explicar el sentit o el perquè de la fotografia.

La proposta d’un racó per a la fotografia a classe seria una activitat fantàstica per a l’estimulació i l’interès cap a aquest recurs, sempre donant-li un significat pedagògic. Una activitat que podríem plantejar en aquest racó seria per exemple: Un alumne té alguna cosa a mostrar o a explicar als seus companys de classe i la porta a l’escola per fotografiar-se amb ella ( des de un propi amic/company de classe, algun joc, llibre, instrument, mascota o record), un cop feta la fotografia, buscarem el moment idoni, potser en una tutoria, perquè l’alumne ensenyi la foto i expliqui el perquè d’aquesta.

Benvinguts petiTACs!

Benvinguts petiTACs!!!!

Sóc mestra d’una escola gran en un poble molt petit. Sóc tutora de p5 a una aula amb 21 nens i nenes. M’agrada la meva escola perquè es troba envoltada de naturalesa i grans paisatges.

Aquí comença un nou blog on podrem remenar, experimentar i descobrir un munt de coses a través de la pantalla i ho farem d’una forma molt divertida!

No t’ho perdis! 😉