CARNAVAL A PERAMOLA

El carnaval a Peramola va començar  amb l’arribada de sa majestat el rei Carnestoles. Ens va escriure una carta on ens explicava les consignes per la propera setmana. Ens vam divertir molt,un dia amb un mitjó de cada color, amb un pentinat divertit i original, amb la cara pintada i amb un barret curiós. Aquest any el tema escollit és “els músics i els seus instruments”. Per tant, cada escola ha preparat un disfraç ben divertit i portarà instruments per amenitzar la rua pel poble.

El divendres ens vam reunir les tres escoles de la Zer Narieda. Vam fer un seguit d’activitats durant el mati. Els alumnes d’educació infantil i cicle inicial van escoltar contes interculturals d’un xinés molt bromista a educació infantil i també la Montse Rollan a cicle inicial (Bibliotecària) Després d’esmorzar i agafar forces vam fer una activitat d’educació viària amb els mossos d’esquadra. Al migdia vam participar en una gimcana d’estacions: pintar amb guixos i aigua, circuits, pintar màscares, taller de maquillatge de carnestoltes… Els alumnes de cicle mitjà i superior, al mati van realitzar un taller de pega d’ametller amb Julio Quílez. Vam treballar amb aigua i resina d’ametller. I desprès d’esmorzar vam escoltar “llegendes més divertides” d’Isidre Domenjó. A la tarda vam fer la rua pel poble tots junts, mestres, alumnes i famílies i vam acabar amb una xocolatada i coca.

ARQUÍMDEES I LA CORONA DEL REI HIERÓ

 

Materia es tot alló que te massa i ocupa un lloc en l’espai. Aquestes  característiques de la matèria ja s’havien estudiat desde fa molt de temps:

 

•Hieró II, parent d’Arquímedes

 

Un orfebre li havia fabricat una corona d’or.

El rei no estava molt segur de que el artesà haigues obrat rectament, podría haber-se guardat part de l’or que li havien entregat i haver-lo substituït per plata o coure. Així que Hieró va encarregar a Arquímedes esbrinar  si la corona era d’or pur.

L’OR I LA CORONA SEMBLEN ELS DOS D’OR ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’OR I LA CORONA PESEN IGUAL ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L’OR I LA CORONA NO OCUPEN LA MATEIXA SUPERFÍCIE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Escull una de les opcions

•1. Col·loca la corona i el tros d’or cada un en un plat de la balança. Quan aquesta se equilibra ens indica que:

• Ambdos cosos tenen el mateix volumen
• Ambdos cosos estan fets del mateix material
• Ambdos tenen la mateixa cantitat d’or
• Ambdos cossos tenen la mateixa massa

•2. Afegeix un cos a un dels recipients amb aigua i observa lo que passa. La pujada del nivell del líquid es pot explicar perquè:

• L’aigua puja degut al pes del cos introduït.
• El volumen del cos introduit desplaça un volumen equivalent de aigua.
• La massa del cos introduit desplaça una masa equivalent d’aigua.
• La pujada del nivell del líquid depen de la composició del cos introduït.

3 . Dels resultats anteriors podem deduir que:

• La corona és d’or
• La corona pot ser d’or pur doncs té la mateixa masa que el contrapes d’or.
• La corona no pot ser d’or pur pues no té igual volumen que el contrapes d’or.
• La corona no pot ser d’or pur pues no té la mateixa masa que el contrapes d’or.

4.

• Si el tros d’or no està sobre el seu estant, arrástra’l fins ell i mou el punter cap a la dreta(augmenta el tamany del tros fins als 2500 g.) i posa’l a un recipient d’aigua i la corona a l’altra. Senyala les afirmacions correctes:

• Ambdos cossos tenen distinta massa
• Ambdos cossos desplacen el mateix volum d’aigua.                                                                                                  • Ambdos  cosos tenen distint volumen
• Ambdos cosos pesen lo mateix
• Ambdos cosos tienen el mateix volumen

El cangur Pegote

EL CANGUR PEGOTE

Hi havia una vegada un cangur què es deia Pegote que va nèixer molt petitó. I sempre anava amb la seva mare a l’escola, i a jugar . de vegades sortia , però tornava a la panxa de la mare. un dia van aanar al camp i tots estaven contents. Però cada vegada s’nava fent més gran i la mare ja no el podia portar dins de la panxa pel seu pes. un dia havien d’anar d’excursió, però la mare li va dir que ella no podia portar-lo més. Pegote va decidir quedar-se . Van convidar al Pegote a un partit de fútbol, i Pegote va anar amb els seu amic el cuc.  Mentre estaven els dos amics a la bosa de la mare, aquesta va caure. El cuc va sortir volant a un arbre. I en Pegote va haver d’embolicar la cama de la mare amb fulles, i baixar de l’arbre el seu amic en cuc. Així va ser com en Pegote va començar a fer-se responsable.

 

(Nani, Janira,, Raül, Saad, Iris, Miguel )

ELS CANGURS – TREBALL PER PROJECTES

TRIEM UN PROJECTE

 

Aquest projecte el realitzen conjuntament les nenes i nens d’Educació Infantil i cicle Inicial del nostre centre.

Un dia la Mireia, la nostra mestre, va proposar fer alguna cosa que no estigués als nostres llibres. entre tots vam decidir que volíem saber-ne coses sobre els cangur. Per això vam parlar i discutir entre  tots què cosa volíem estudiar.  Va sortir  ELS CANGURS

 

En primer lloc havíem de dir entre tots quines coses volíem saber-ne

 

 

QUÈ VOLEM SABER ?

 

  1. Què menja? ( Martina )
  2. On viu ? ( Marta ) A quina part del món ? ( Iris )
  3. Tens dona ? ( Ares )
  4. Quants anys pot viure un cangur ?  ( Nani )
  5. Com aguanten tant saltant ? ( Janira )
  6. Com fan els fills ? ( Saad )
  7. Com dorm ? ( Miguel )
  8. Com té la pell ? ( Nani )
  9. Té enemics ( Iris )

A continuació havíem de parlar sobre aquelles coses que crèiem que sabíem…..

QUÈ SABEM ?

  1. El cangur salta ( Martina )
  2. Té una cua llarga ( Marta )
  3. El cangur té una butxaca i a dins hi ha el seu fill ( Ares )
  4. El cangur es defensa amb les potes del davant ( Nani )
  5. És de color marró fluixet (  Janira )
  6. El cangur viu molt lluny ( Iris )
  7. És alt ( Saad )
  8. Té pell fina ( MIGUEL)

 

 

COLÒNIES AMB LA ZER NARIEDA – CASTELL DE MUR, OBSERVATORI D’ÀGER, LES BOTIGUES DE SALÀS

EL CASTELL DE MUR

El castell de Mur, es troba, dalt d’un cim, ja que  així  vigila tota la contrada,  Tremp el que ara és el pantà  de Terrades. Va ser construït al segle XI.

Amb una estructura simple, el castell està envoltat per una de muralla, amb una sola porta d’ accés, que és situa a la banda esquerra del castell. El motiu és estratègic ja que si intentaven entrar  poguessin utilitzar l’espasa amb la ma dreta, ja que colpejarien la paret del castell amb l’espasa .

El castell a ser abandonat t i va passar a ser propietat de l’ Església de Santa Maria de Mur, que està situada al costat del castell.

 

275px-Castell_de_Mur.jpg

 

L’OBSERVATORI D’ÀGER

A la tarda després de visitar el castell , vam dinar al costat de l’embassament, i ens vam dirigir a  l’observatori d’Àger amb autobús on ens vam esperar mitja hora. Quan vam entrar a l’observatori , a un costat hi havia una botiga de records i a l’altre petitetes exposicions. 

Ens van portar a una sala on es podien veure les estrelles segons el projector.

Ens van portar a una sala on es podien veure les estrelles, i d’on també es pot veure i estudia el cel a la nit. Vam estar observant les constel·lacions i la formació de les estrelles. Van obrir la cúpula i vam veure extensos camps. Aleshores ens vam dividir en dos grups els de cicle mitja i cicle superior els de cicle mitja van estar tirant coets d’aigua amb paracaigudes.

Els de cicle superior vam estar observant el sol a través d’un telescopi  després vam veure unes observacions de alguns dies en els que el sol estava molt actiu.

Al marxar vam veure un tauler mecànic on apretaves un botó i et sortia el lloc on tu estàs apretant.

Alguns van comprar records com boles de goma.

Més tard vam tornar a la casa de colònies on vam agafar l’equipatge i vam marxar.

 

L’últim dia , pel matí vam recollir-ho tot i vam dirigir-nos amb l’autocar a Salàs de Pallars a veure les botigues d’abans. Botigues com eren al temps de les nostres padrines i padrins.

LES BOTIGUES DE SALÀS

Primer vam anar a veure el safareig on netejaven els del poble la roba. Després vam anar a la barberia i ens van explicar amb que es tallaven la barba i el cabell. Allà s’explicaven totes les tafaneries possibles.  També ens van ensenyar l’antiga  farmàcia  amb tot de tipus de pocimes curatives d’abans i papilles per nens petits. Quan  vam acabar vam anar a la botiga de tabacs que no son els mateixos d’ara, La gent encara no sabia que fumar matava. Acabada la visita ens vam dirigir a una botiga “d’ultramarins” . Aquesta botiga era com un supermercat hi havia una mica de tot, llibres, llapis , gomes, licors, xocolata, conserves, tints per la roba i una llista interminable de productes. Per acabar vam visitar un bar antic, on els mobles eren molt vells, hi havien ampolles amb marques molt antigues que ara ja no es fan. També hi havia una travessa de fútbol amb equips que ara ja no juguen a la primera divisió  A l’entrada hi havia una centraleta telefònica, antigament les trucades arribaven a un lloc on una senyora manualment havia de dirigir les trucades a casa de cadascú.

Don quijote

DON QUIJOTE

Erase una vez un hombre que se llamaba Don Quijote. Él todavía                pensaba que era la edad media, donde todavía habían caballeros, princesas. A veces pensaba que los molinos de harina era un castillo donde los molineros encerraron a la princesa. Su amigo se llamaba Sancho, que pensaba de Quijote  que era tonto, pero como era su jefe le tenía que hacer caso. Un día por la mañana Don Quijote y Sancho fueron al bar a tomarse algo y vieron un niño con su bici y Quijote pensó que era un malandrín. Quijote intento atraparlo pero era demasiado rápido. Consiguieron seguirle y llegaron a su casa donde      Quijote pesaba que era un castillo i la madre del  niño era la princesa. Cuándo el niño se dio cuenta de que ese señor extraño, el  niño le tapo la entrada i le explico que su casa no era un castillo, que el no era un malandrín y que su madre no era una princesa y Quijote se fue a casa con Sancho.

 

Poemes

EL PATI DE L’ESCOLA.

 

El nostre pati es molt petit

però no esta repetit.

 

Anem de vegades

però no pagues

 

vine si vols

ens divertirem

però no patirem.

 

SANT JORDI

 

Nosaltres fem una parada

però no apartada.

 

Per sant Jordi

espiga i ordi.

 

Cada dia de sant Jordi tenim roses

però també se on les poses.

 

L’HIPOPOTAM.

 

Es molt feroç

i no li agrada l’arròs.

 

Menja de tot

però no de pot.

 

 

GOOD PREU

 

És la nostra empresa

i no pesa.

 

Venem moltes coses

que no et poses.

 

Tenim de tot

dins d’un pot.

EL LLOP

 

El mes ferotge

i mai portarà rellotge.

 

Si es el teu preferit

es el mes atrevit.

 

Mai et fiïs d’ell

que et traurà la pell.

 

EL DOFI

 

Es inquiet

i mai s’estarà quiet.

 

Sempre està saltant

però mai cantant.

 

I si s’enfada

es menjarà el Fede.

L’ESCOLA DE PERAMOLA

 

Aquesta es la nostra escola

que sempre mola.

 

El mestre es molt graciós

però mai mafiós.

 

Et divertiràs si vens

i estarem contents

 

L’ELEFANT

 

Un animal molt gros

que et porta un bon tros

 

si t’agafa, cor!

Que segur que tens por

 

Mai el cabregis

Que et faries pis .

L’HORT

 

Es on anem a plantar

però no a cantar.

 

I plantem de tot

però mai un pot

 

Anem amb l’escola

que mola.

Autor : Jesús Moreno Carballedo

ENDEVINALLES

ENDEVINALLES

Sóc l’ enemic del pastor

i li robo el bo i millor.

Pel que porta molta pressa

m’ obro i tanco i dono pas.

Com que ja t’ he dit

qui puc ser,

crec que m’ endevinaràs

Té les dents afilades,

guarda els ous al ventre

es pot trobar en aigües profundes

si veu sang va al lloc.

Saps qui és?

 

Semblo  una bala, però no ho sóc

Vaig ràpid com el vent

I vigilo calladament

Em reconeixeu ?

 

Vaig sempre de viatge,

sense maleta ni bastó;

de vegades semblo un formatge,

i d’altres una tallada de meló


És un animal marítim molt perillós

n’hi ha de moltes races com:

tigre, blanc, blau, balena…

ja ho deus saber què és?

 

Jesús Moreno Carballedo

 

Model de sol·licitud 2 : pobre mestre

Sra. Maria del Carme Pops Dedal

Consellera d’Ensenyament

 

EXPOSO: Que fa quatre anys que estudio a l’escola Sant Miquel a  Peramola. I us voldria  demanar que féssiu fora, al nostre tutor director.

Les causes son les següents:

Deixa anar flatulències  quan s’aixeca de la cadira,

Ens entrega els deures plens de mocs i babes,

Als nens que es porten malament  es posa al davant , i els intoxica fins que es portin be,

Es passa jugant l’hora de classe amb els de segon de primària.

La policia el busca per robar galetes a la Pepí, la botiguera del poble

Es passà les classe menjant  galetes robades

I lo mes important es la seva edat,  els científic asseguren que  aproximadament pot tenir uns 90000 milions d’anys. És el màxim que s’ha aconseguit datar amb la prova del carboni 14. .

Sol·licito :

Per això trobo que no es una persona apta per l’ensenyament de uns infants bons i responsables com nosaltres els nens de l’escola Sant Miquel de Peramola.

MOLT ATENTA MENT :

Carla Formol Cantalluda  alumna de l’escola Sant miquel i del tutor el senyor Peric don Palots .

 

Model de sol·licitud

Marc Jornet Baes ,amb domicili al carrer Sant francesc3 Peramola.

amb DNI 49 358 936 F ,telèfon 973 XX XX XX27.
EXPOSO:
1.Que fa 2 anys que tenim un mestre,molt bo però fa unes coses no aptes per als nens de L’Escola Sant Miquel de Peramola.
2.Coses que fa:
-Es tira pets durant les classes
-Es fica el dit al nas
-Menja xocolata a l’hora de classe
3.Diuen que està ficat en la “trama Gurtel” i en el cas
“Pallerols” on hi ha implicat el Sr.Josep Duran i Lleida.
4.La gent diu:
-Es un dels principals directors de Megaupload tancat per l’ FBI Anti Piracy i la policia federal LCPD. I està tancat per Pirateria.
Per això,
SOL·LICITO: Que se’l despatxi com a corrupte mestre que és, ja que no el considerem apte per realitzar el servei com a docent.
Peramola,31 de gener de 2013
Marc Jornet Baes
DIRECCIÓ CONTRA MESTRES CORRUPTES.CAT