Daily Archives: 3 desembre 2008
Podcast Box.net
Podcast Goear
Podcast Blip.TV
Podcasting: una nova forma de transmetre la informació
En el III Congrés online-Observatori per a la Cibersocietat es va presentar un article on s’explicava el fenomen del podcasting i la seva importància com a nova forma de comunicació, en el qual es mostren experiències diverses i es ressenyen alguns dels podcasts més importants existents sobre Art i Educació.
Podeu llegir l’article a partir d’aquest enllaç:
Els podscats ofereixen una nova forma de distribuir i accedir a la informació i es mostren un recurs molt útils per a l’aprenentatge actiu.
Podcatalà. La comunitat de parla catalana. Recull tots els podcasts creats en aquesta llengua.
Hi trobareu tot sobre el podcasting en català; notícies, tutorials, ajuda, directori de podcasts, documentació, projectes i participació col·laborativa. Aquest lloc està dedicat a la divulgació de les tecnologies associades al podcasting i al foment de la creació de continguts de podcast en català o sobre la cultura catalana.
Podcastellano. La comunitat de podcasts de parla castellana.
El Podcast
El mot “podcast” ve de “pod”, càpsula, i “broadcasting”, transmissió.
És una emissió formada per un conjunt de fitxers de so, normalment integrada en un post (missatge, anotació) d’un bloc (bitàcola o diari personal) i que es difon per subscripció amb un RSS, cosa que facilita la sindicació de continguts.
Amb Audacity podem fer podcast; veieu-ne una explicació:
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/DnzR2XvKJT8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Entre molts d’altres podem utilitzar: