Els alumnes de cinquè estem estudiant els romans. Hem visitat les restes de Barcino,
la nostra ciutat i hem après moltes coses dels romans: les seves construccions
(muralles, aqüeducte, ciutats…..); les seves creences (necròpolis, temples…)
els seus costums (termes, restes de domus…) i la seva història.
Cim d’Àligues
Dissecció d’un sorell
ELS NENS I NENES DE CINQUÈ HEM ESTUDIAT L’ANATOMIA EXTERNA I INTERNA D’ UN SORELL.
1. Forma del cos : mida, ulls, boca…
2. Aletes
3. Brànquies – Opercle
4. Escates. Les hem observat a la lupa binocular
5. Bufeta natatòria
6. Cor
7. Espina dorsal
Colònies a la Molina
Els alumnes de sisè hem anat de colònies a La Molina i hem fet un munt d’activitats.
Volem repetir!!!
LÍNIA I COLOR A L’IMPRESSIONISME
L’alumnat de 6è, a Plàstica estudiem el moviment pictòric impressionista. A partir de paisatges pintats per mestres d’aquest moviment, veiem la importància del color en les seves obres i com moltes d’elles estant realitzades amb punts, pinzellades o taques de color.
|
|
|
PREGÓ CARNESTOLTES
![]() |
![]() |
Quan arriba carnestoltes és hora de fer el pocasolta.
Volem més diversió I menys obligacions.
Els deures hem d’oblidar I les festes recordar.
Demanem als professors Que volem pati, festes i diversions.
Pareu de currar que nosaltres ens volem relaxar.
Divertir-nos de valent, és el que farem perquè d’això si que en sabem.
Llençarem els llibres per la finestra I si cal, a la mestra.
En aquest carnaval Tot serà fenomenal.
Nens d’ Infantil, apreneu a llegir que hi han molts llibres per escollir.
Les vostres mestres que no siguin tan dolentes i pugueu fer més xerrameca. Rieu, canteu, salteu, balleu, però mai ploreu.
Ei! nens petits, que sou molt avorrits. veniu amb nosaltres, que jugarem al parxís.
Quan sigueu més grans us ho passareu fatal amb el Medi Social i també amb el Natural.
Balenes, dofins i taurons aniran disfressats amb els llibres ben amagats.
Les papallones molt despertes, no volen escoltar les mestres.
Les abelles coquetes, guarden les llibretes.
L’Elena sempre controla encara que no ens mola.
Les formigues pensen com s’ho faran. però segur que també es disfressaran.
El cicle mitjà es podria disfressar de diferents persontges d’un país llunyà.
Les disfresses seran fetes a mà, cola i tisores haureu d’utilitzar.
Encara sou petits, i no podeu treballar però més val que us afanyeu perquè la festa comença.
Tothom es divertirà i les classes hauran d’esperar: mates i català s’hauran d’oblidar.
Amb la Rosa Elena l’hem esperat I el moment ja ha arribat. S’obren totes les portes, Doncs entra el Carnestoltes.
La Margarida que dona cinquè, ens cuida requetebé. I després de prendre’s el cafè, ensenya la plàstica també.
Les mates són avorrides, amb l’Albert divertides. L’anglès ha intercalat I a vegades l’ha pifiat.
El castellà en Joan ensenyà, ara l’Alícia el donarà. Explica que t’explicarà alguna catalanada dirà.
La gresca per fi ha arribat, i els deures amb la Mercedes s’han acabat. Cap assignatura farem, a la comparsa ens dedicarem.
Maria Jesús, deixa d’explicar, ja no cal estudiar. El Carnestoltes està aquí i em vull divertit
Tot i que el Joan s’ha jubilat, segueix essent el més espavilat. Al Carnaval no estarà: ell se’l perdrà. Per això l’hem acomiadat amb una carta de felicitat.
A educació física els profes et fan suar i per això a alguns els hi fa pal.
Vaga d’autobusos,vaga de metro, i ara toca: vaga d “estiramientos”! Córrer i jugar mola,
L’Antonio i la Núria són molt bons professors i els nens se’ls estimen mogollón.
One, two,three Carnaval ja és aquí. Four,five, six Ens anem a divertir! Seven,eight,nine,ten A fer el burro començarem!
Bye,bye als llibres d’anglès hello, carnestoltes. deixem l’anglès que és molt avorrit: posem-nos a fer quelcom més divertit.
Pinzells mullats i fang envernissat; de tot això t’oblidaràs perquè la festa ha començat.
Les profes de plàstica volen que siguem uns artistes. Dalí, Picasso, Gaudí i Miró Ja no seran els millors pintors
Les mestres de música han arribat, notes musicals comencen a sonar per iniciar aquesta festa que mai s’oblidarà.
A les aules de reforç els nens i les mestres treballen amb molta il·lusió. Però aquesta setmana és de xerinola, així que prou de comprensió lectora, que estem farts de venir a l’escola.
Deixarem el menjador que el menjar fa por! La verdura està ben dura. i això és una tortura. Cada dia macarrons i de postres…bombons per a tothom!
Deixeu encàrrecs, missatges i portal Anna, Núria, tot el personal: veniu corrent al carnaval.
Aquesta setmana de Carnaval que l’equip directiu deixi de manar.
Pilar, la directora, sempre va com una locomotora. Com és la que mana, volem que durant aquesta setmana ens doni caramels quan tinguem gana.
Com que moltes coses cal millorar: el pati s’ha de pintar i les classes canviar per poder jugar.
El passadís s’hauria de tallar, I omplir-lo d’aigua per poder nedar. Així tots vindrien a l’escola amb alegria i felicitat.
BONA GRESCA!!!
Cartes al director
A l’ octubre, sisè va anar de colònies !
El 9, 10 i 11 d’octubre els nens i nenes de 6è van anar de colònies a la Seu d’Urgell. Ens van trobar a l’escola, al pati de cicle mitjà .Els pares esperaven al carrer per ajudar-nos amb les maletes i dir-nos adéu. Emilia i Irene
Va venir a buscar-nos un autocar vermell tan gran que hi van cabre totes tres classes . La nit abans de marxar no vaig poder dormir. Agustín
El viatge va durar dues hores que se’ns van fer llarguíssimes. Emilia
Els dies anteriors a colònies tothom estava molt impacient. Pol
Cap a les 12, vam arribar a Martinet i van visitar el Parc dels Bunquers, amb cascos i llanternes. Em va semblar un lloc molt curiós. Bernardí
Després van anar a l’hípica. Allà van dinar i van conèixer els monitors:la Jaki i el Mario. Mentre un grup feia hípica, un altre feia un joc d´orientació. Júlia
Jo em vaig enamorar d’una egua que es deia Nerva. Era un cavall preciós,adorable, d’un color cacau barrejat amb negre. Willy
Primer van fer una classe per aprendre a dirigir els cavalls .Per cert, no sempre era fácil controlar els cavalls. Diego
Per fi cap a les sis de la tarda van arribar a la casa de colònies. Tots pensaven que estaria al mig del bosc o en plena natura. Però, no: era un alberg i estava a les afores del poble. Les habitacions no eren molt amplies i tampoc no eren lluminoses. Al pati hi havia molts insectes, sobretot marietes que quan les posaves a la mà et feien pessigolles.Carlota
El segon dia de colònies van fer rafting. Ens van donar un vestit de neopré,unes botes especials, una armilla salvavides, un sac i un rem. Ens vam explicar més o menys com es rema i ens van ficar a l’aigua amb la barca.Al canal, hi havia un munt d’onades i moltes pedres gegants. I, al final del circuit ens van deixar llençar-nos a l’aigua. Estava congelada.Núria
A mi és el que més em va agradar tot i que vaig caure de la barca en una cascada i em vaig espantar una mica.Vanessa.
Jo anava la primera a la barca i l’aigua m’esquitxava tota l’estona.Sara
A la tarda, van fer la descoberta de la Seu. Havien de completar un quadern preguntant a la gent del poble, orientant-nos amb un plànol, observant els carrers…També va ser molt divertit.Núria.
Vam poder comprar records. Jo vaig comprar una granota i una marieta.Clara.
A la nit ,vam fer un concurs de ball. Abans, però havien de buscar diferents parelles. M´ho vaig passar molt bé.Clara
El darrer dia, de camí cap a casa van dinar a un alberg, a la Molina. El menjar estava boníssim!.Judith
Tinc molts bons records d’aquestes colònies. Carlota.
Jo, per exemple he compartit habitació amb nois de classe meva i hem jugat i hem rigut moltíssim. He menjat totes les coses que a mi m’agraden. Quina sort. Lex
En acabar les colònies m’ho havia passat tan bé que no volia tornar a casa.Vanessa
Però havien de tornar . Havien fet tantes coses que semblava que portaven molts dies fora de casa. Judith
Malabars
El tema dels malabars ha agradat molt als alumnes de 6è . Dos representants de cada classe fan una demostració perquè ho pugueu comprovar !! |
MALABARS
Coincidint amb la Setmana Cultural 9 alumnes de 6è van fer una demostració de malabars i acrosport en l’acte de lliurament de premis dels Jocs Florals 2012. Es tracta doncs d’una representació del què han estat treballant a Educació Física en aquest tercer trimestre acompanyada amb la música de Black Eyed Peas.