Relació d’activitats del Pla d’Actuacions per al curs 2010-2011
Èxit educatiu | |
PROA i TEA | Taller d’estudi assistit als diferents centres en horari extraescolar:
–         Reforç de les à rees instrumentals –         Tècniques d’estudi i hà bits de treball –         Motivació per a l’aprenentatge i cohesió de grup |
Foment lectura | Animació lectora a través de l’Aprenentatge-servei dels alumnes de la facultat de Ciències de l’educació de l’URV |
Lliga el conte i passa’l: treball transversal d’un conte entre les escoles i entitats del territori | |
Explica’m un conte: APS entre joves dels instituts i les escoles de referència | |
Equips de lectura: creació de grups de voluntariat per a fomentar la lectura als infants en horari extraescolar | |
Programa biblioteques | Biblioteques obertes als centres: monitor/a itinerant amb la participació de l’AMPA:
–         Sala d’estudi –         Préstec de llibres –         Activitats d’animació lectora |
Suport Aules Obertes | Actuacions que generin motivació/estimulació per l’aprenentatge als alumnes |
Equitat i lleure |
|
Actuacions ArtÃstiques | Activitats extraescolars de caire artÃstic, en col·laboració amb l’AMPA del centre: música, teatre, plà stica. |
Actuacions esportives | Jocs i esports que afavoreixin la integració de l’alumnat nouvingut i femenÃ
Afavorir els partits/jornades  intercentres Afavorir els moviments dels alumnes en funció de l’especialització dels esports dels centres educatius |
Xarxa i entorn | |
Programa de coordinació | 1 coordinador/a per a fer seguiment de l’equip de monitors/es de tarda i realitzar els traspassos als centres educatius |
Comissions de zona | Manteniment de les reunions de treball trimestrals en Comissió de zona i creació de grups de treball. Mapes de recursos de les zones.
Coordinació amb les entitats/recursos de la zona i participació en actuacions |
Jornades culturals | Proposar al CFGS Animació Sociocultural el disseny i desenvolupament de la Jornada Cultural als centres que vulguin adherir-se: Any Maragal |
FamÃlies |
|
Cafès-tertúlia | Temes escollits per les famÃlies a través de l’AMPA i amb la participació d’agents del territori.
Unificar les propostes que ja existeixen. |
Tallers llars d’infants | Actuacions que permetin activitats entre els infants i les seves famÃlies, per afavorir la participació d’aquestes en la dinà mica del centre (manualitats, psicomotricitat, contes) |
Tallers de famÃlies | Tallers temà tics, cursos de català , acollida de famÃlies nouvingudes |