Biblioteca oberta SES Sant Salvador


imagen1.jpg

Des de fa tres cursos la biblioteca del SES Sant Salvador està oberta a les famílies i els veïns del barri. Dos dies a la setmana, el dimecres i el divendres de 3 a 5, cent-seixanta socis de la biblioteca tenen a la seva disposició prop de mil llibres.

La directora del Centre, Misericòrdia Planelles, i l’encarregada de la biblioteca oberta Àngels López, ens expliquen com s’ha posat en funcionament.

Feia temps que el centre s’havia plantejat obrir la biblioteca a les famílies ja que es pensava que el model del pares era molt important per aconseguir hàbits de lectura per als alumnes.

Al barri no hi havia cap biblioteca pública i es va presentar la idea a la Taula Interdisciplinar on es reuneixen els serveis i les entitats del barri. La idea es va veure molt bé i la representant de l’AMPA, l’Àngels, es va oferir immediatament.

El Departament d’Educació va donar una subvenció, a la que es va afegir l’import dels premis Baldiri Reixach que l’institut havia aconseguit. Amb aquests diners es va comprar la primera partida de llibres. També s’ha comptat amb la donació de molts veïns del barri que han portat una bona quantitat de llibres.

El centre va facilitar l’espai i els armaris i està previst que en el nou edifici de l’institut s’instal·li una biblioteca amb més capacitat que pugui funcionar com a sala d’estudi i que tingui accés directe des del carrer.

El PEE va fer possible la contractació de la responsable de la biblioteca.

Es van editar uns fulletons informatius per donar a conèixer la biblioteca al barri , si bé el que ha funcionat millor ha estat el “boca a boca”. Periòdicament s’edita un fulletó que informa de les novetats que es van adquirint per animar els socis antics i nous.

El fons de llibres està dividit en seccions: novel·les històriques, romàntiques, d’aventures, d’enigmes. També hi ha una secció de préstec per a joves. Sempre que es pot, es compren les novetats que van sortint. Els adults s’emporten llibres principalment en castellà, mentre que els joves n’agafen en català i castellà.

El centre ha entrat enguany en el projecte d’innovació educativa, Puntedu, que té com a professora responsable Lluïsa Rovira. Aquest programa inclourà la informatització de la biblioteca i del sistema de préstec que facilitarà molt la feina.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *