En el Pla d’empresa s’haurà de fer constar la quantificació del finançament necessari, determinar el tipus de font de finançament (públic o privat), i previsions anuals.
– La quantificació del finançament necessari:Mitjançant el finançament haurem de aconseguir els recursos necessaris per tal de dur a terme les inversions. Per tal d’aconseguir aquests recursos l’empresa pot recórrer a diverses fonts (préstecs, lísings, ampliacions de capital…) i aquests poden ser públics o privats:
-Públic: les administracions públiques faciliten el finançament sobretot als projectes de nova creació, a través de finançament a fons perdut (sense compromís de devolució), préstecs amb interessos inferiors als vigents en el mercat, i la posada a disposició de promotors de serveis d’assessoria, administratius, locals.
-Privat: per tal de concedir els préstecs demanen informació als promotors, la informació que cal presentar es variable segons l’entitat, i a més del formulari sol•liciten la presentació del pla d’empresa.
-Previsions anuals:Abans de començar l’activitat de l’empresa els promotors hauran d’incloure una sèrie de previsions al pla d’empresa, per tal de conèixer l’estructura financera de l’empresa, la capacitat de fer front en cada moment els pagaments i la rendibilitat del projecte:
-Balanç de previsió: mostra quina serà l’estructura patrimonial de l’empresa, la correspondència entre inversió i finançament per tal de garantir l’equilibri financer.
Viabilitat econòmica: el llindar de rendibilitat Es tracta de comprovar si l’activitat de l’empresa permetrà generar beneficis o no. Per aquest cal tenir una idea clara de quins seran els costos i ingressos de l’empresa, a més a més dels costos fixos i variables, i el preu de venda del producte. Amb aquesta informació podem aplicar el punt mort, eina que ens permet conèixer la quantitat mínima de producte que s’ha de vendre per començar a obtenir beneficis.
Viabilitat financera:Primerament haurem de fer una previsió de les necessitats que haurà de menester l’empresa, i les exposarem en el pla d’inversions, que és un document que detalla i quantifica els recursos necessaris per a iniciar la nova activitat.
-El resultat de l’exercici: pretén mostrar quins són els resultats previstos al llarg de diversos períodes.
-Pressupost de tresoreria: es preveu que no es presentin moments en que l’empresa no pugui fer front als pagaments. Aquest és un document que recull, per a cada període de temps, quin serà el flux de pagaments i cobraments esperats, i determina quina serà la posició de tresoreria de l’empresa en cada moment.
-Rendibilitat del projecte: un cop definits els fluxos de caixa, es determina quina serà la rendibilitat esperada del projecte. Es pot procedir al seu càlcul mitjançant als mètodes de termini de recuperació el VAN i la TIR.
La memòria del projecte empresarial: Una vegada s’ha comprovat que hi ha prous elements de viabilitat per decidir si es crea l’empresa, cal iniciar el procés per fer el projecte d’iniciativa empresarial. Com apunt de partida cal escriure la memòria del projecte empresarial en el qual figuri una descripció ordenada i justificada del projecte d’iniciativa empresarial, el qual es fonamental per fer conèixer les característiques i informar a tots aquells que puguin ser parts interessades (inversions potencials, entitats bancàries..)
L’estructura general:
1. Introducció i presentació del projecte empresarial (descripció activitat empresarial, característiques fonamentals de la idea de negoci.
2. Promotors del projectes: dades personals i currículum de les persones que formen part de l’empresa.
3. Forma jurídica i òrgans de govern de l’empresa: descripció i justificació del tipus d’empresa que es crea.
4. Localització i situació: comentari i argumentació sobre la ubicació del negoci.
5. Estudi de mercat: explicació sobre la viabilitat del projecte.
6. Anàlisi de les àrees de funcionament: descripció de les diferents àrees funcionals de l’empresa.
7. Pla d’inversió i de finançament: justificació de la inversió que es farà, el pressupost d’aquesta i la manera de finançar-la.
8. Calendari dels passos per a la creació de l’empresa.
Descripció dels tràmits documentals i administratius necessaris.
9. Comentaris globals sobre el projecte com a conclusió. Elecció de la forma jurídica:
És una de les decisions més importants, ja que se’n deriven un conjunt de drets i obligacions. Hi ha una sèrie de factors que condicionen l’elecció:
-Capital inicial.
-Nombre de promotors .
-Responsabilitat.
-Fiscalitat.
-Despeses de constitució. No hi ha una forma idònia per a totes les empreses en general, sinó que cadascuna ha d’escollir la que més s’ajusti a les seves circumstàncies.
Els tràmits de constitució: una vegada decidit el tipus de forma jurídica cal planificar el procés de tràmits administratius i documentals necessaris per completar la constitució formal de l’empresa:
1. Certificació negativa del nom de la societat: seleccionar la denominació per a l’empresa i comprovar mitjançant un tràmit en el registre mercantil, que no hi ha cap empresa amb el mateix nom.
2. Atorgament de l’escriptura pública de constitució: es redacten els estatuts que regiran l’empresa i els pactes que determinaran les relacions entre els socis, davant d’un notari.
3. tràmits davant d’Hisenda: es sol•licita el numero d’identificació fiscal NIF es fa una declaració censal conforme s’ha iniciat l’activitat de l’empresa es dona d’alta l’ impost sobre activitats econòmiques (IAE), i es legalitzen els llibres oficials obligatoris.
4. tràmits SS: inscripció empresa al registre Seguretat social comunica l’ inici de l’ activitat i es fan els tràmits per inscriure els treballadors contractats.
5. Tràmits davant l’ajuntament: sol•licitud de llicència d’activitat com autorització per iniciar-la i la sol•licitud per fer obres si se n’han de fer.
Amb aquest dos articles hem volgut donar els ingredients per tirar endavant un projecte empresarial.
Fer una curosa elaboració d’aquestes parts no ens garanteix l’èxit del nostre projecte, però si un coneixement molt més precís de “La idea”que es va gestar en un principi i que un cop finalitzat el projecte li hem posat dades .
A. Codina






EHyy!! companys,,, aqui va una informació pot ser d’interès pels autonoms….
Trabajadores Autónomos – Cotización 2011
Menores de 48 años
La base de cotización de los trabajadores que a 1 de enero de 2011 tengan edad inferior a 48 años, será la elegida por ellos dentro de la bases mínima (850,20 euros) y máxima (3.230,10 euros).
A dicha base se le aplicará el tipo de cotización del 29,8%.
Seria un total de 253,36€ feu amb els mínims perque si no no arriben les pelas jijiji !! vinga fins despres
Molt bé, Kathy, és interessant que tota informació que trobeu , la publiqueu per tal que tots us en pugueu beneficiar. La Najat, en la cerca de quin % d’ IRPF cal aplicar a cada proveïdor ha trobat un programa ( un aplicatiu, on-linea) que ho fa immediatament. Molt bé, treballar en equip produeix sinèrgies positives.