En aquest mòdul aprendrem molt més de l’Scratch i ens tornarem en uns programadors i programadores molt més experts, tant que podrem fins i tot fer un joc amb el qual podrem deixar bocabadats als nostres amics i familiars. A partir d’allò que hem après al mòdul 1, anirem coneixent noves accions i funcions per crear aquest joc.
I això només és el principi perquè tot el que treballarem en aquest mòdul ens servirà per inventar nous jocs. En el mòdul 1 ja vam aprendre a aprofitar parts de projectes per a d’altres projectes o sigui que tindreu moltes parts que serviran de base per noves creacions. No hi ha límits, quan acabeu aquest mòdul podreu crear jocs i més jocs, si us atreviu…
| Sessió | PLA DE TREBALL | ACTIVITATS | 
| Sessió 1
 Iniciem el joc del pong  | 
Conèixer el joc del pong
 Personalitzar els personatges Moviment dels personatges  | 
  | 
| Sessió 2
 Cops de raqueta  | 
Moviment de la pilota i la raqueta. Relació entre ambdós.
 Ús dels sensors dels personatges. Rebot de la pilota Direcció del rebot Tria aleatòria de la direcció del rebot Sons en funció de l’acció  | 
  | 
| Sessió 3
 Diferents raquetes, diferents rebots  | 
Tipus de rebots
 Angles Girs dels personatges  | 
  | 
| Sessió 4
 Quan s’acaba el joc?  | 
Control del final del joc
 El concepte variable Les vides en el joc  | 
  | 
| Sessió 5
 Afegim vides i puntuació al pong  | 
Controlar la variable “vides”
 Comptador de punts  | 
  | 
| Sessió 6
 Anem a contra rellotge  | 
Cronòmetre al pong
 Canvi d’escenari en funció del temps transcorregut Reiniciació del cronòmetre en funció del valor d’una altra variable  | 
  | 
| Sessió 7
 Afegim-hi nivells  | 
Condicions de canvi de nivell
 Velocitat de la pilota Mida de la raqueta Compte enrere  | 
  | 
| Sessió 8
 Juguem un contra un  | 
 Afegim jugadors
 Limitem el camp de joc  | 
  | 
| Sessió 9
 Fem més realista el joc  | 
Tria dels escenaris
 Efectes sobre els escenaris Tria de sons  | 
  | 
| Sessió 10
 I ara el repte final  | 
 Observació d’exemples de pinball
 Com moure les pales Obstacles  | 
Elements orientadors per al desenvolupament del repte final | 
| Sessió 11
 Avancem en el repte  | 
 Revisió de la descripció del projecte
 Programació del projecte Aprofitar altres projectes o programes Control de funcionament del projecte  | 
  | 
| Sessió 12
 Presentem el nostre projecte i el valorem  | 
Com fer una presentació?
 Ens autoavaluem Ens avaluem com a grup  | 
 
  |