En aquest mòdul continuarem aprenent noves possibilitats de l’Scratch i tornarem a fer servir algunes funcions que ja coneixeu però que podem aprofitar molt més.
Aquesta vegada volem posar a prova als nostres amics i que resolguin un misteri buscant pistes i resolent enigmes. Farem una escape room!
A les sessions d’aquest mòdul veureu que hi ha referències a funcions treballades en algunes sessions de mòduls anteriors. D’aquesta forma podeu anar enrera i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta.
Inventeu una història, dissenyeu un escenari, amagueu objectes, feu resoldre enigmes, poseu un comptador de temps i poseu a prova el vostre enginy i el dels vostres amics. Fem-nos detectius !
| SESSIÓ | PLANS DE TREBALL | ACTIVITATS | 
| Sessió 1
 Ens preparem per resoldre enigmes  | 
Tria dels personatges i dels objectes
 Control dels moviments del personatge Visualització i posicionament dels objectes  | 
  | 
| Sessió 2
 Fem aparèixer i desaparèixer objectes  | 
Creació d’escenaris
 Situació dels objectes als escenaris Visualització dels objectes als escenaris  | 
  | 
| Sessió 3
 Objectes amunt i avall  | 
Desplaçar objectes endavant i endarrera
 Pujar i baixar d’objectes  | 
  | 
| Sessió 4
 Recollint pistes  | 
Recollir objectes de l’escenari i guardar-los
 Utilitzar els objectes recollits per fer accions Planificar les accions del repte final  | 
  | 
| Sessió 5
 Plantegem missatges per resoldre  | 
Unir paraules en un missatge
 Mostrar les lletres per separat d’un missatge Comparar paraules  | 
  | 
| Sessió 6
 I ara enigmes numèrics  | 
Ordenació de números
 Divisibilitat de números Trobar nombres primers  | 
  | 
| Sessió 7
 Llistes i més llistes  | 
Creació de llistes: de forma manual i automàtica
 Consulta de llistes  | 
  | 
| Sessió 8
 Treballem (encara més) amb les llistes  | 
Canvis d’elements a les llistes: afegir, esborrar
 Cerca d’elements dins d’una llista Ordenació dels elements d’una llista  | 
  | 
| Sessió 9
 Per acabar de preparar el repte final  | 
Control del temps
 Instruccions del joc i ajudes Afegir música al joc relacionada amb les accions  | 
  | 
| Sessió 10
 Cap al nostre repte final  | 
Observació d’exemples d’escape rooms |  
 Elements orientadors per al desenvolupament del repte final  | 
| Sessió 11
 La nostra escape room s’acaba de perfilar  | 
Revisió de la descripció del projecte
 Programació del projecte Aprofitar altres projectes i programes Control del funcionament del projecte  | 
  | 
| Sessió 12
 Presentem el nostre projecte i el valorem  | 
Com fer una presentació
 Ens autoavaluem En avaluem com a grup  | 
  |