LA LLUM (5è)

Què s’escalfa abans, uns objecte fosc o un objecte clar? Quan tindrem més calor, quan ens posem una roba negra o una de blanca? Perquè veiem els objectes de colors?

Tot això ho hem treballat aquests dies a l’aula de ciències. Primer vam descomposar la llum amb un prisma de vidre. Va ser m olt bonic veure els set colors! Després vam agafar un disc pintat amb els set colors i el vam fer girar molt depressa amb un petit motor. I sabeu com ho vam veure? Doncs… Blanc!!! I a partir d’aquí ens van explicar perquè veiem els objectes de dsiferents colors.

Per acabar vam anar al pati amb cartolines de colors ( negra, blanca, groga i blava). Amb una lupa vam fer que la llum es concentrés en un punt. Resulta que la blanca no vam arribar a cremar-la, la negra va costar poquíssim, la blava va ser també bastant fàcil i la groga alguns ho vam aconseguir però d’altres no.

Hem entès molt bé que els cossos foscos s’escalfen més depressa que els clars.

llumcs1llumcs2llumcs3

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *