Aprofitem que s’està parlant de la tardor.
Mentre anem a l’aula de ciències ens parem al hall de l’escola on hi ha un mural de la biblioteca amb calendari, dites, cançons i poemes de la tardor i una endevinalla.
Els llegim, en parlem, i fem conversa. Segur que hi ha molts nens que han anat a la muntanya i n’han collit amb la família o n’han vist al mercat.
Anem a l’aula de ciències i mirem unes safates plenes de bolets (prèviament els haurem anat a collir o ens els haurà portat algú).
Els nens expliquen coses, i fem pluja d’idees de tot el que sabem dels bolets.
Observació atenta dels bolets a ull nu i amb lupa. Recordarem què són les lupes, per a què serveixen, com les hem d’agafar i quina cura n’hem de tenir. Distribuïm els bolets en diferents safates per tal que els puguin observar de 2 en 2. Els donem una lupa a cada un.
Fem una conversa dient tot els què veiem. És possible que hi hagi cucs (cosa que els emociona moltíssim) i també en parlem.
Presentem una guia d’identificació de bolets; la mirem i diem per a què ens pot servir. Incidim en què els llibres, a més a més que poden ser de contes, n’hi ha que ens poden donar informació, i que són molt importants.