El meu Symbaloo

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nullam euismod scelerisque erat, quis maximus diam porta quis. Fusce fermentum in ipsum sed ultrices. Sed a tincidunt quam. Nulla rutrum a lectus nec feugiat. Morbi ac posuere neque, vitae pharetra ante. In finibus, sapien ornare vulputate porttitor, felis nibh fermentum ex, nec consectetur neque elit a diam. Maecenas et viverra tortor

Publicat dins de Què veig | Deixa un comentari

Valoració global del projecte

Aquest curs ha canviat l’opinió que tenia de l’ús de les noves tecnologies a l’escola. Trobava molt bé emprar les tac en el procés d’aprenentatge, però veia l’ús del mòbil ,per part dels alumnes i de fet la gent en general, com un problema. M’adonava que dificultava la concentració i el bon funcionament de l’aula, i creia també que aïllava a la gent.
Ara penso que no ho enfocava bé. Cal evitar aquests problemes, però no ho farem amb prohibicions. S’ha d’emprar la pedagogia per capgirar el que pot ser un problema i convertir-ho en una oportunitat, ja que com he anat descobrint ens donen a tots un munt de possibilitats de comunicació i treball amb equip, al temps que ens faciliten eines dinàmiques i motivadores per presentar nous reptes als nostres alumnes.
El curs m’ha aportat les eines per implementar a l’aula noves idees que m’anaven sorgint a mesura que descobria noves aplicacions.
No ha estat fàcil ja que moltes de les eines amb les que hem treballat no les coneixia o senzillament no les havia utilitzat mai. D’ara en endavant em queden molts fronts per continuar descobrint i sóc molt conscient que necessito temps i pràctica per tenir una mica de fluïdesa.

Publicat dins de General, Què faig | Deixa un comentari

ELS CAVALLETS DE MAR

CONTE: ELS CAVALLETS DE MAR

Publicat dins de Què faig | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Una app per gravar “Cinema FV 5″ i una altra per editar ” Power Director Mobile”

ELS CAVALLETS DE MAR
cavallets-2

Ressenya sobre les app que he emprat.

 L’aplicació que he escollit per gravar és: Cinema FV 5

– Valor educatiu: És alt, fomenta l’autonomia i l’autoestima dels alumnes, però no és diferent que d’altres del mateix estil.
– Grau de motivació que ofereix als alumnes: . Als nens els encanta utilitzar-la.
– Qualitat visual: És prou bona per fer vídeos escolars.
– Facilitat d’ús: És força intuïtiva, tot i això els alumnes d’educació infantil han de gravar en automàtic, com a molt utilitzen el zoom. Caldria molt temps per anar més enllà així que ho deixo per alumnes més grans.
És pot utilitzar tant amb el mòbil com amb la tablet.

 L’aplicació que he escollit per editar el vídeo és: Power Director Mobile.
– Valor educatiu: Permet editar vídeos molt motivadors pels alumnes.
– Qualitat visual: És bona, et permet escollir entre tres resolucions.
– Facilitat d’ús: Aquesta versió és més senzilla que la de l’ordinador, i més fàcil d’utilitzar.
És una bona eina per al professor i per alumnes a partir de CM.

Publicat dins de Què faig | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Ens gravem i ho visionem

Publicat dins de Experiències | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Inventem i editem un conte a EI

L’activitat final que vam realitzar amb un grup de P4 dins el projecte dels cavallets de mar, va ser inventar un conte.

Vaig gravar en vídeo tot el procés, i hi vam dedicar vàries sessions.

A partir d’una pluja d’idees prèvia  vam inventar el conte on els nens van incorporar molt dels coneixements  que havíem anat descobrint d’aquests animals.

Vam preparar els diàlegs i els alumnes els van anar gravant amb l’audacity, a continuació vam escoltar diferents músiques per escollir aquelles que reforcessin l’acció , la por … es a dir els diferents estats d’ànim que vivien els personatges del conte.

Ho vaig muntar sense els nens. Volia que la primera audició fos una sorpresa, i també els vaig gravar amb vídeo.

A continuació vam veure el vídeo que havia gravat del procés  i els vaig demanar  que escollissin els diferents moments que havien trobat divertits o interessants.

Després de muntar el vídeo vam preparar una petita presentació on els alumnes explicaven que havien fet i vam anar a diferents aules d’infantil i de primària a fer la presentació, visionar el vídeo i per últim escoltar el conte.

Els beneficis de l’activitat va ser que els nens estaven molt contents i van aplicar  els continguts treballats amb facilitat. L’inconvenient és que es necessita molt temps de dedicació tant amb els nens com sense.

 

Publicat dins de Experiències | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Les possibilitats d’aprenentatge dels mòbils comencen a aparcar les prohibicions als instituts

Molts centres veuen potencial educatiu en els mòbils: es tracta d’una eina que porten tots a la butxaca, amb el qual hi tenen una relació molt personal, i que els connecta amb l’univers informatiu en qüestió de segons.

Origen: Les possibilitats d’aprenentatge dels mòbils comencen a aparcar les prohibicions als instituts

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Nadius digitals: del mite a la realitat

Els estudiants d’avui dia han estat en contacte amb les tecnologies des dels primers estadis de la seva infantesa, són el que s’anomena nadius digitals. Tenen facilitat per a la comprensió del funcionament bàsic dels dispositius i el programari, però això no vol dir que entenguin millor el marc digital en el qual es desenvolupa la societat actual. És més necessari que mai reivindicar una formació humanística associada a les noves tecnologies, que permeti una comprensió de l’entorn digital i que, a més, contribueixi a fer els ciutadans més crítics i implicats en l’esdevenir de la societat.

Nadius digitals: del mite a la realitat

Publicat dins de Què veig | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

El telèfon mòbil a peu d’aula: de la dependència a la independència

Si volem evitar la dependència del dispositiu, eduquem en la independència de l’aparell amb criteris, des de la pràctica a peu d’aula.

Origen: El telèfon mòbil a peu d’aula: de la dependència a la independència

Publicat dins de Pendents, Què veig | Deixa un comentari

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas posuere semper eros sed dapibus. Ut ac porta massa, ac efficitur sapien. Proin lectus erat, mattis vitae dapibus non, laoreet quis eros. Quisque pulvinar semper interdum. Nam vitae est nisl. Suspendisse ac justo at velit tristique ullamcorper vel id lectus. Aenean vestibulum enim sit amet posuere venenatis. Etiam tempor consequat sodales. Vestibulum elementum et ligula et laoreet. Donec venenatis faucibus dignissim. Nulla pretium arcu nisl, quis mollis leo vestibulum in. Ut at nunc vel enim mattis pharetra.

Nullam eget auctor velit. In a aliquam orci. Proin sodales nibh eu viverra suscipit. Fusce ac lorem non lectus volutpat venenatis eu sit amet odio. Donec tincidunt nibh lorem, a imperdiet orci placerat sed. Donec ac ante accumsan, molestie lectus nec, accumsan odio. In convallis erat vitae ante bibendum fermentum. Aliquam dignissim, sapien in consequat sollicitudin, ligula mauris faucibus odio, ac aliquam felis diam sit amet tortor.

 

Publicat dins de Pendents | Deixa un comentari

Reflexions Curs Portafolis digital i Entorn Personal d’Aprenentatge (EPA)

MÒDUL 1

  1. Què en sabem d’allò que s’anuncia com a objectius a aconseguir en aquest curs?
  2. Què esperem del curs?
  3. Què coneixem dels conceptes claus com Entorn Personal d’Aprenentatge (EPA/PLE) i del dossier?
  4. Com veiem la transferència d’aquests conceptes,  i aquestes pràctiques a la vostra aula.
Publicat dins de Experiències | Deixa un comentari