L’activitat final que vam realitzar amb un grup de P4 dins el projecte dels cavallets de mar, va ser inventar un conte.
Vaig gravar en vídeo tot el procés, i hi vam dedicar vàries sessions.
A partir d’una pluja d’idees prèvia vam inventar el conte on els nens van incorporar molt dels coneixements que havíem anat descobrint d’aquests animals.
Vam preparar els diàlegs i els alumnes els van anar gravant amb l’audacity, a continuació vam escoltar diferents músiques per escollir aquelles que reforcessin l’acció , la por … es a dir els diferents estats d’ànim que vivien els personatges del conte.
Ho vaig muntar sense els nens. Volia que la primera audició fos una sorpresa, i també els vaig gravar amb vídeo.
A continuació vam veure el vídeo que havia gravat del procés i els vaig demanar que escollissin els diferents moments que havien trobat divertits o interessants.
Després de muntar el vídeo vam preparar una petita presentació on els alumnes explicaven que havien fet i vam anar a diferents aules d’infantil i de primària a fer la presentació, visionar el vídeo i per últim escoltar el conte.
Els beneficis de l’activitat va ser que els nens estaven molt contents i van aplicar els continguts treballats amb facilitat. L’inconvenient és que es necessita molt temps de dedicació tant amb els nens com sense.