Experimentem jugant al pati.
Cada dia disposem de 30′ per jugar al pati, però coneixem bé el pati? Juguem a jocs diferents? Amb companys/es diferents? En espais diferents?
Què vàrem fer?
Aprofitant la setmana de la igualtat de gènere (treball integrat amb el poble) ens vàrem proposar dedicar tot un matí (divendres 10 de març), a realitzar jocs populars i tradicionals amb el lema: El joc noté gènere i podríem afegir tampoc edat. També van participar alguns familiars, la Llar d’Infants l’Estel i la Residència Relat.
Què preteníem?
L’objectiu era trencar amb els usos i activitats que normalment es fan servir en el pati per l’estructura física existent i les dinàmiques que s’estableixen.
Com ho vàrem fer?
Primer de tot, vàrem barrejar alumnes. Cada alunmne/a de 6è era tutor/a d’un grup compost per: un alumne de 4t, un de 3r, un de 2n i un de 1r. Els de 5è eren tutors/es de dos alumnes de P5, dos de P4 i dos de P3. L’alumne/a tutor es va fer càrrec del grup per explicar els jocs, i decidir conjuntament quan s’aturaven per esmorzar durante el matí. Vàrem omplir tots els racons del pati amb propostes de joc (explicades en uns fulls d’informació). Cada mestre/a s’encarregava d’un parell o tres de jocs, i només intervenia en cas de dubte o necessitat expressada pel grup, amb una funció més observadora.
Aquest és el resultat: