Fase 3: Anàlisi de les dades

D’acord amb les observacions realitzades per l’alumnat de l’escola, i les reflexions de  la comunitat educativa podem constatar les següents dades:

. La pista, el camp i els tubs solen ser zones de joc on hi ha força alumnat jugant.

. Altres zones, com l’herba, la caseta, les grades o el porxo són zones menys ocupades.

. Bàsicament a la pista i el camp es desenvolupen jocs amb pilota, sobretot futbol. A la pista també es juga a bàsquet amb menys freqüència.

. Els tubs i altres zones solen utilitzar-se per amagar-se.

. Les barres són molt útils per enfilar-se i desenvolupar la motricitat.

. En el pati dels petits, agrada molt les caixes per jugar a diversos jocs: apilar, enfilar-se, arrossegar, omplir de pedres…

. En el pati dels petits també es juga molt amb pales i galledes i altres jocs com pares i mares i el sorral.

. D’acord amb les observacions i entrevistes, es demostra que els petits valoren molt positivament sortir al parc annex a l’escola i diversificar els espais de joc.

. En el cas dels petits, els agradaria quelcom que llisqués com tipus tobogan. Ambdós patis (grans i petits) predomina el pla, pràcticament sense desnivells.

. En el cas dels nens prefereixen jocs actius durant l’estona d’esbarjo, en canvi amb les nenes hi ha més igualtat entre jocs actius i passius.

. Predomina el futbol com a esport dominant, seguit pel bàsquet a molta distància i en darrer lloc el volei, tenint en compte que no hi ha un espai específic per jugar.

. Existeixen espais infrautilitzats, que es podrien millorar fent-los més acollidors o donant funcionalitats.

. Manquen ombres, espais per seure , desnivells, més possibilitats poliesportives (volei, hoquei…), diversificar i millorar el material del préstec de pati.

. Necessitat d’una zona per aparcar les bicicletes.

. Millorar i mantenir els jocs pintats al terra.

. Estructures flexibles que permetin la modificació de l’espai i el joc.

. Donar vida a les casetes, per potenciar el joc simbòlic.

. El dimecres que és el SERCEMID DE JOCS: no hi ha pilotes i l’alumnat més gran de l’escola prepara jocs per la resta. Aquest dia, els espais – materials es veuen alterats i es produeixen altres tipus de relacions i activitats.