Dinàmiques amb l’alumnat, amb l’ajuda del dissenyador (Jordi Batalla), per conèixer el PATI DESITJAT:
- Alumnat de 6è: Núvols de paraules sobre com ens agradaria el pati. Són molt útils per extreure els conceptes claus. Hi ha diversos programes que permeten fer núvols de paraules, per exemple, wordle.net, una eina web gratuïta que a més per met escollir vàries opcions de format, etc.
- Alumnat de 5è, realitzar una maqueta amb volum del pati, reflectint el que hi ha i el que ens agradaria que hi hagués. Ajuda del dissenyador Jordi Batalla.
- Alumnat de 4t: Recreació d’una maqueta plana amb fotografies de l’ordinador, amb el que hi ha actualment al pati i el que ens agradaria que hi hagués.
- Alumnat de 1r, 2n i 3r: Ens expressem a través del dibuix.
Grup 1: Dibuix de l’espai / material del pati que més ens agrada (full).
Grup 2: Primer plantejar a l’aula que pensin i dibuixin que els agradaria i després dibuixem amb pals i guixos en el mateix pati.
Grup 3: Dibuixem en un full el que ens agradaria que hi hagués al pati.
Grup 4: Al terra, fem un mosaic / collage dels diferents elements del pati que trobem (pedres, sorra, fulles, plàstics…).
Grup 5: Recerca de plantes aromàtiques /arbustos / arbres fruiters (per plantar a l’escola).
Criteris a tenir en compte: adaptació a la zona, reg mínim i que suportin el fred.
Fer una fitxa de les possibles plantes a plantar al pati:
. Nom de la planta
. Foto
. Com és aquesta planta
. Necessitats de la planta (sol / ombra, quantitat d’aigua…)
- Alumnat de P5: Dibuixem a l’hort, què és el que hi ha i que ens agradaria que hi hagués (per exemple aigua, caseta eines…).
- Alumnat de P4: Dibuixem el pati dels petits què és el que hi ha i que ens agradaria que hi hagués.
- Alumnat de P3: Preguntar als infants i fomentar la reflexió i el diàleg al voltant d’aquestes quatre preguntes i ho enregistrem en vídeo:
Què hi ha al pati?
Què hi fem?
On ho fem?
Com juguem?