Fase 7: Proposar

S’analitzen les idees de l’alumnat, els suggeriments de les famílies, les aportacions de la persona responsable del Grup Ecologista (Josep Bujons) i de l’artista local (Quim Moya) i del cap de brigada de l’Ajuntament. Tota aquesta informació, l’equip directiu i el dissenyador, la sintetitza i agrupa per temes comuns per tal d’elaborar una primera proposta d’un disseny viu.

El microprojecte que presentem, és un primer esbós de disseny de la transformació del pati de l’escola. Després de tot el procés de cocreació, s’ha elaborat una maqueta representativa del que es pretén que acabi sent el pati desitjat per la comunitat educativa.

IMG-20170505-WA0015

 

A continuació es detallen els espais que es crearan.

  • Façana nord de l’edifici: espai d’acollida amb bancs i elements naturals, espai amb taules per dinar, jugar, treballar… Zona de joc simbòlic per primària.

façana n1façana n2

  • Arranjament del talús que voreja el pati de l’escola, per evitar l’esfondrament i esllavissament de terra i adequar-lo com a zona per poder plantar vegetació i passejar-hi.
  • Disminució del camp de futbol de sorra, per crear una zona d’aprenentatge, amb diversos micro-espais naturals: bassa, arbres per crear ombres i delimitar, galliner, barraca de vinya per guardar eines i altres elements, desnivells, taules, pintura de pissarra a la paret…

talús

  • Zona del mig: creació d’espais musicals i artístics i insectari.

mig

  • Zona de la pista: creació de circuits pintats a terra per patinets i bicicletes. Pista de bàsquet, futbol sala, voleibol, bàdminton i hoquei.

pista

  • Pati dels petits: creació de diferents espais (construccions, panells d’experimentació, sorral, caseta ambientada, racó artístic, desnivells, cobert i vegetació diversa).

petits