Les escoles ballen

Aquest curs els especialistes de música de les escoles de Gràcia  hem creat una proposta educativa pel nostre alumnat ben especial.

Coincidint amb l’aniversari del fantàstic compositor francés Camile Saint-Saens, hem colgut fer un petit homenatge a la seva obra “EL CARNAVAL DELS ANIMALS”

Aqui teniu el resultat final que hem editat com  un joc d’endevinalles.

Hi voleu jugar?

Que comenci la música!

Les obres de teatre de Sant Jordi de les Àligues i els Eriçons

Després de la preparació de les dues obres de teatre de la Llegenda de Sant Jordi, els nens i nenes de P5 van fer una representació per lles classes de P4 que va assitir com a públic.

El resultat va ser excel·lent i s’ho van passar molt bé.

Gràcies a totes les persones que s’han implicat fent possible aquesta proposta:

  • Gràcies als nens i nenes que van interpretar com a actors i actrius professionals !
  • A les nostres tutores de P5 Carme i Xènia
  • al Josep Maria de música
  • a l’Ivan regidor dels actors i obra.de l’obra
  • als monitors i monitores que van maquillar
  • i una menció molt especial als pares que van venir a enregistrar en vídeo d’aquesta obra.

Aquí teniu el resultat! Gaudiu-lo

El pare de la Dara, en Lluís de la classe dels Eriçons de P5 A

El pare de la Matilda en Ruy de la classe de les Àligues de P5 B

Mil gràcies!!!

 

EL PUNT de Peter Reynolds

Els nens i nenes de P3 ens hem convertit en la Vashti, la protagonista del conte “El punt”. La Vashti és una nena que creu que no sap pintar. La seva mestra l’anima i li diu que pinti qualsevol cosa que li vingui de gust i signi la seva obra d’art. És així com ella dibuixa un punt, i després de provar moltes maneres de pintar un punt, es torna tota una experta i una artista. Així doncs, ens hem arremangat les manigues i hem pintat els nostres punts, tot fent una obra d’art. No ens hem oblidat de signar el nostre quadre! 😉

EXCURSIÓ AL PLANETA MÀGIC!

Les nenes i els nens de P3 hem anat al planeta màgic i ens ho hem passat d’allò més bé!. Hem sortit de l’escola tots junts i hem anat a buscar l’autocar! Quina il·lusió, era el primer cop que hi pujàvem. Hem arribat al Planeta màgic, on ens han fet treure les sabates i les jaquetes i quan hem estat preparats i preparades hem saltat a les colchonetes, ens hem pujat al cavall, ens hem tirat pel tobogan i hem jugat a la piscina de boles. Ha estat tota una aventura! 

 

RACONS MATEMÀTICS A INFANTIL

El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma.
És una manera de treballar més lúdica, creativa i flexible.

Des d’aquest plantejament es cedeix a l’alumne un gran protagonisme: participa activament en el seu aprenentatge, pot ser model i guia dels seus propis companys -es potencia el diàleg entre iguals-, pren consciència de les seves possibilitats, accepta i aprèn dels seus errors… alhora que es gaudeix del procés d’aprenentatge.

ESPAIS A INFANTIL

El treball per ESPAIS és una metodologia que fomenta l’autonomia dels infants i té en compte els seus interessos. Cada taula és un espai amb diferents propostes de jocs/racons centrats en un aspecte concret (joc simbòlic, experimentació, comunicació, creació plàstica, moviment..) i van canviant al llarg del mes.

Cada nen i nena decideix lliurement a quin espai vol anar, segons les seves necessitats i interessos. Amb aquesta dinàmica  aprenen a construir nous significats de la realitat que els envolta a partir de l’exploració de l’entorn, la interpretació i el raonament.

En els espais el protagonista és l’alumne, la interacció que fa amb els materials o propostes presentades i la interrelació amb els altres.

Com ens sentim quan…?

Si l’educació ha de ser un procés d’aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i cal que les tinguem en compte. Des del programa 1,2,3 emocions treballem el reconeixament de les nostres pròpies emocions, les emocions dels altres i saber-les gestionar.

“Com ens sentim quan…” Aquesta és una de les propostes per treballar l’educació emocional dins de l’aula. Hem descobert que amb segons quines coses ens diuen o fem, podem sentir-nos d’una manera o d’una altre i que no tothom reacciona igual. Vam dur a termes diferents situacions que podien ser reals en el dia a dia i cada infant va anar al cercle en el que se sentia representat.

A continuació vam fer un “emocionòmetre” per tal de comprovar com poden canviar les emocions fins i tot en un mateix dia!  

 

La capsa del tresor

Les emocions són part del nostre dia a dia, la consciència emocional, la regulació, són algunes de les competències emocionals que desenvolupem amb el programa 1,2,3 emoció! Els nostres infants han trobat un tresor a dins d’una capsa. Han trobat un mirall amb confeti, on es reflexaven a ells mateixos. Han tingut l’oportunitat de mirar-se i de sentir-se bé amb ells mateixos i especials. Cadascun d’ells és únic i s’han descobert sols o en companyia dels seus amics i amigues. 

Un Llibre d’Hervé Tullet

Als nens i nenes de P3 ens encanta mirar i que ens expliquin contes, però tenim un conte que tant a la classe dels Cavalls i les Heugues com de les Vaques no ens cansem de mirar i és el d’ “Un LLibre” de l’Hervé Tullet. Un conte que comença amb un punt groc sense necessitat de piles, cables, ni connexions… tan sols les indicacions de l’autor i la curiositat dels infants. Un conte que convida a interactuar i a presentar la lectura com un joc.

Gràcies a “Un Llibre”, hem aconseguit molt més que una experiència lectora. També ens ha servit per treballar nous conceptes i de diferents maneres.

Fins i tot ens hem animat a recrear la nostra pròpia pàgina del conte!

Dia de la dona i la nena en la ciència

El dia 11 de febrer vam celebrar el dia de la dona i la nena en la ciència. Per celebrar-ho, els nens i nenes de la classe dels Cavalls i les Eugues i les Vaques vam fer un experiment molt interessant. Vam barrejar pintura fosforescent diluida amb aigua, amb vinagre, utilitzant una pipeta. En una ampolla hi vam posar bicarbonat i oli. Quan van barrejar-ho tot, la mescla va reaccionar, i va començar a fer bombolles de colors. Però no només vam poder observar la barreja, també la vam posar a la taula de llum per veure els colors a la foscor. I fruit de la casualitat,…SORPRESA! El gas de les bombolles s’havia acumulat, i vam obrir les ampolles quan ja havia passat una estona i feien pets molt grans o pets molt petits. Els nostres petits van experimentar que la ciència pot ser molt divertida! 

NO MORE MATILDAS