MÒDUL 6: CONTE DIGITAL

PER FINALITZAR EL PROJECTE DEL TREBALL PER RACONS I EL JOC SIMBÒLIC HE ELABORAT UN LLIBRE DIGITAL A TRAVÉS DE LA PRESTATGERIA DIGITAL DEL XTEC ON QUEDA RECOLLIT UNA MICA COM TREBALLEM A INFANTIL AQUESTA METODOLOGIA I ON ELS PROTAGONISTES D´AQUEST CONTE I ELS PROTAGONISTES TAMBÉ DEL SEU PROPI APRENENTATGE SON ELS NENS I NENES. AQUESTA ACTIVITAT ÉS UNA DE LES NOVES QUE HE VOLGUT AFEGIR AL MEU PROJECTE, JA QUE EL CONTE QUE VAIG FER ERA DE LA PRINCESA RATOLINA I AQUEST NOU CONTE FA UN RECULL DE TOTS ELS RACONS DE JOC QUE TINC A LA MEVA AULA. AIXÍ DONCS, L´OBJECTIU FONAMENTAL D´AQUESTA ACTIVITAT, IGUAL QUE L´ACTIVITAT QUE VAIG REALITZAR AMB L´ AUDACITY ÉS TRANSMETRE ALS NENS QUE UN CONTE EL PODEM TROBAR AMB MOLTS FORMATS, I QUE PODEN SER MOLT MÉS DIVERTITS I MOTIVANTS PER ELLS I FOMENTAR LA LECTURA EN ELS PRIMERS ANYS. AQUEST CONTE TÉ IMATGES PERÒ NO TÉ LA VEU DELS ALUMNES NI CAP TIPUS DE SO.

CONTE DIGITAL: FEM RACONS!

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MÒDUL 5: RETOCAR IMATGES I GLOGSTER

SEGUINT AMB EL NOSTRE FIL CONDUCTOR DEL JOC SIMBÒLIC, EN AQUEST MÒDUL HEM ELABORAT UN CARTELL DIGITAL ENTRE TOT EL GRUP PER MOSTRAR UN DELS RACONS IMPORTANTS QUE TENIM A L´AULA. ÉS EL RACÓ DEL MERCAT ON ELS NENS PODEN COMPRAR I VENDRE ALIMENTS I FAMILIARITZAR-SE AMB EL PREU DE CADA PRODUCTE. L´OBJECTIU ÉS QUÈ ELS NENS CONEGUIN ALGUNS DEL ALIMENTS. EL PAPER DELS ALUMNES ÉS ACTIU I PARTICIPATIU JA QUE MENTRE UN NEN FA DE BOTIGUER, L´ALTRE ÉS EL CLIENT. LA METODOLOGIA QUE HEM EMPRAT ÉS MOSTRAR A TRAVÉS D´UN RECURS TIC COM ÉS EL GLOGSTER ALTRE RACÓ QUE TENIM A L´AULA D´INFANTIL.

CARTELL DIGITAL

ALTRA ACTIVITAT QUE VAM ELABORAR EN AQUEST MÒDUL ÉS MODIFICAR UNA FOTO AMB EL PROGRAMA GIMP. CAL FER UN RETALL, CANVIAR LA FOTO A BLANC I NEGRE, AFEGIR UN FILTRE I ESCALAR LA IMATGE PER FER-LA MÉS PETITA.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MÒDUL 4: AUDACITY

PER TREBALLAR EL JOC SIMBÒLIC TAMBÉ TENIM A L´AULA EL RACÓ DE BIBLIOTECA ON CADA NEN AGAFA UN LLIBRE, UN CONTE, INCLÚS EL DIARI I ES POSA A LLEGIR COM UN ADULT. IMAGINA EL QUE VOL DIR EL CONTE A TRAVÉS DE LES IMATGES. AMB AQUESTA ACTIVITAT VULL QUE ELS NENS COMPRENGUIN QUE ELS CONTES ES PODEN DONAR AMB MOLTS FORMATS. AQUEST CONTE EN CONCRET ESTÀ FET AMB L´AUDACITY AMB LES VEUS DELS NENS PERÒ SENSE IMATGES I TAMBÉ VULL QUE CONEGUIN UNA MICA MÉS LES TIC. LA METODOLOGIA QUE HE PORTAT A TERME ÉS LLEGIR-LOS EL CONTE AMB PAPER, DESPRÉS JO NARRAVA FRASES CURTES I ELLS REPETIEN EL RELAT. QUAN JA VAIG OBTINDRE LES VEUS DELS NENS, VAIG MODIFICAR AMB L´AUDACITY TOT EL QUE DEMANAVA L´ACTIVITAT. ELS NENS PARTICIPEN DE MANERA ACTIVA DURANT LA NARRACIÓ DEL CONTE PERÒ DESPRÉS ÉS FEINA DE LA MESTRA EL MODIFICAR LES VEUS.

conte

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MÒDUL 3: PRESENTACIÓ

PER TREBALLAR EL JOC SIMBÒLIC, LES QUATRE COMPANYES DEL GRUP VAM DECIDIR FER FOTOS ALS NOSTRES NENS EN ELS DIFERENTS RACONS DE L´AULA. CADA MESTRA VA COMPARTIR 4 FOTOS DE DIFERENTS RACONS QUE FEM SERVIR A LES AULES D´INFANTIL: METGES, COTXES, BIBLIOTECA, ETC. CADA DIAPOSITIVA TÉ EL NOM DEL GRUP D´ALUMNES QUE CORRESPON. L´OBJECTIU PRINCIPAL D´AQUESTA ACTIVITAT ÉS FER UNA PETITA PRESENTACIÓ DE COM TREBALLEM I SOBRETOT DE PLASMAR LA LLIBERTAT QUE TENEN ELS NENS PER COMUNICAR I EXPRESSAR LES SEVES EMOCIONS ENVERS EL JOC. AQUEST ÉS EL RESULTAT:

PRESENTACIÓ GRUP

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MÒDUL 2: ACTIVITAT AMB LA PDI

PER TREBALLAR EL JOC SIMBÓLIC, UNA DE LES ACTIVITATS MÉS RECENT QUE HEM MUNTAT A LA CLASSE ÉS FER UN RACÓ DEL CARNAVAL. AQUEST ESPAI ÉS MOLT MOTIVADOR PER ALS INFANTS I ES PODEN DISFRESSAR LLIUREMENT AMB ULLERES, PERRUQUES, MOCADORS, ETC.L´OBJECTIU FONAMENTAL D´AQUESTA ACTIVITAT ÉS QUE CONEGUIN LA FESTA DEL CARNAVAL I PUGUIN GAUDIR-LA. EL PAPER DELS ALUMNES ÉS MOLT ACTIU I PARTICIPATIU. ABANS DE MUNTAT EL RACÓ HEM FET UNA ACTIVITAT AMB LA PDI PER CONÈIXER ALGUNES DISFRESSES.

CARNAVAL

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PROJECTE

HOLA COMPANYS I COMPANYES AIXÓ ARRIVA AL SEU FI!!! EL PROJECTE QUE DESENVOLUPARÉ TÉ COM A FIL CONDUCTOR O EIX VERTEBRADOR EL TREBALL A L´AULA DEL JOC SIMBÓLIC. ÉS AQUELL JOC EN EL QUAL L´INFANT IMITA ACCIONS DE LA VIDA QUOTIDIANA DEL MÓN DELS ADULTS.

EL FET D´EXPLORAR I REPRODUIR EL MÓN ADULT FA QUE ES DESENVOLUPI EL PENSAMENT CREATIU I ELS AJUDA A RESOLDRE CONFLICTES, TENSIONS, SENTIMENTS. NO HEM D´OBLIDAR QUE EL JOC SIMBÒLIC ÉS UN APRENENTATGE QUE AJUDA A L´INFANT A CONÈIXER-SE A SI MATEIX I A L´ENTORN SOCIAL QUE L´ENVOLTA.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SANTA CLAUS

Edu3.cat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La nostra presentació

Publicat dins de General | Deixa un comentari

APLAUDIMENTS

aplaudiment

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Dibuix dels nens

Publicat dins de General | Deixa un comentari