Normes d’Educació Infantil

EDUCACIÓ INFANTIL

NORMES PER AL BON FUNCIONAMENT

Us fem arribar aquest recull de normes i hàbits per tal d’aconseguir una bona coordinació entre la família i l’escola amb l’objectiu comú d’una educació integral dels vostres fills i filles.

ASSISTÈNCIA

Subratllem la importància de l’assistència continuada, tant al matí com a la tarda, per tal d’assolir satisfactòriament l’adquisició d’hàbits i aprenentatges.

Les absències s’han de justificar.

ENTRADES I SORTIDES

És molt important la PUNTUALITAT a les hores d’entrada (9h i 15h) a l’escola, per a que el nen/a pugui participar de l’acollida general i començar les activitats juntament amb els seus companys. La porta d’ entrada es tancarà a les 9:05 i a les 15:05.Els retards s’han de justificar.

AL NEN PETIT LI AGRADA SENTIR-SE ESPERAT, per tant heu de ser puntuals a l’hora de venir-los a buscar (12:20 i 16:20).

Si hi ha algun canvi respecte a la persona que ve a buscar al nen o a la nena, cal avisar amb antelació a la tutora mitjançant l’autorització corresponent.

Per tal d’evitar pèrdues o intercanvis, preguem als pares que es quedin els paraigües, les bufandes, els guants i les gorres dels nens abans d’entrar.

Aconsellem que els nens facin pipí i beguin aigua abans de venir a l’escola.

MALALTIA

Quan un nen presenta símptomes de malaltia, no està en condicions d’assistir a classe i, per tant, cal que es quedi a casa on pot rebre l’atenció necessària. En el cas que aquests símptomes apareguin dins l’horari escolar, s’avisarà telefònicament a la família, perquè en el mínim de temps possible pugui fer-se càrrec de l’infant. ÉS MOLT IMPORTANT QUE L’ESCOLA TINGUI ELS TELÈFONS ACTUALITZATS, US PREGUEM QUE DAVANT DE QUALSEVOL CANVI ENS HO COMUNIQUEU INMEDIATAMENT.

Tampoc poden assistir a l’escola els nens que presentin:
– Febre
– Trastorns intestinals ( diarrees, vòmits…)
– Fongs
– Paràsits (polls, sarna,…)
– Conjuntivitis

Quan el nen o nena hagi d’anar al metge durant l’horari escolar, cal que es faci coincidir l’entrada o la sortida a les hores de pati, per a no interrompre les activitats de classe. Sempre serà necessari una nota informant a la tutora i la presentació del justificant mèdic.

MEDICAMENTS

Quan el nen o nena ha de seguir una medicació, la família ha d’intentar quadrar l’horari de les dosis per a què no coincideixi amb les hores de classe.
Si el nen o nena es queda a dinar al menjador escolar, les monitores li poden administrar el medicament. Caldrà seguir la següent normativa:
– Portar la recepta del metge
– Indicar a la capsa del medicament el nom del nen, l’hora, la dosi, i la durada del tractament.
– El medicament es lliurarà directament a les monitores del menjador, i es quedarà a l’escola.

HIGIENE

El nen que assisteix a l’escola brut, és rebutjat pels seus companys. És per aquesta raó que us preguem tingueu cura de la neteja dels menuts.

ESMORZARS

Per a una dieta alimentària sana i equilibrada, recomanem per a esmorzar un petit entrepà o fruita.( NO donuts ni bollicao ni bolleria en general, tampoc sucs ni iogurts ).

Donat que els nens i nenes de PARVULARI no han de portar carteres ni motxilles, l’entrepà el portaran en una bossa de roba amb el seu nom ben visible (amb lletres majúscules), juntament amb un tovalló de roba, també marcat amb el seu nom.

El got el portaran dins la bosseta i cal dur-lo cada dia, ha d’estar MARCAT AMB EL SEU NOM.

VESTUARI

Per tal de potenciar l’autonomia personal dels alumnes d’E.I. , aconsellem que vagin vestits amb roba còmoda, evitant els cinturons, els petos, els bodys, els elàstics, i els botons al pantaló. CAL QUE TOTA LA ROBA ESTIGUI MARCADA AMB EL NOM.

La bata és obligatòria. Es portarà a casa cada dia per rentar, i la duran posada l’endemà per venir a l’escola.

Les peces de roba com la bata, l’abric, la jaqueta o el xandall, han de portar una beta de 10 cm, per a poder deixar-les als penjadors.

Cada nen/a de P3 tindrà una bossa amb una muda sencera, tot marcat amb el seu nom, que romandrà a l’escola. Quan el vostre fill o filla la utilitzi, l’haureu de retornar neta a l’endemà. S’haurà d’anar canviant la muda segons l’estació.

COMUNICATS

Sovint, els vostres fills, portaran informacions escrites de l’escola, de la classe… que caldrà llegir detingudament. També heu de tenir en compte aquelles coses que els nens us demanin per tal de col•laborar a la realització de les diferents activitats de l’escola.

PSICOMOTRICITAT

El dia de psicomotricitat, els nens i nenes han de venir amb el xandall i sabatilles d’esport (amb velcro), i la bata a la bosseta. També recomanen que aquest dia les nenes portin el cabell recollit i que tant els nens com les nenes no duguin penjolls, ni polseres… .

ANIVERSARIS

CAL EVITAR QUE ELS NENS ABUSIN DE LES LLAMINADURES. Per aquesta raó els alumnes d’ E.I. podran portar un pastís, una coca feta a casa o una capsa de galetes per a celebrar l’aniversari amb tots els nens de la classe.

En cas de no ser respectada aquesta norma, les llaminadures es retornaran a casa.

ENTREVISTES

S’informarà del dia i de l’hora que cada tutora tindrà per fer les entrevistes amb els pares i les mares dels seus alumnes. Cal concertar amb antelació l’entrevista.

JOGUINES

Només els primers dies de P3 els nens i nenes podran dur alguna joguina petita com a objecte de transició entre casa i escola.

És condició necessària que pugui córrer el risc que es trenqui o perdi. En cap cas l’escola se’n fa responsable.