JA SOM A P5!

Hola famílies!

Ja som de nou a l’escola, i aquest cop amb més ganes que mai!

Després de tants mesos sense venir-hi hi ha algunes coses que han canviat i aquests primers dies ens han servit per descobrir-les i, sobretot, per conèixer els nous companys i companyes de classe.

De seguida hem fet nous amics i comencem a crear un nou sentiment de pertinença al nostre grup.

Entre tots hem buscat un nom ben original per la nostra classe!

Aquí teniu un petit recull d’imatges sobre les activitats i jocs que hem anat fent aquests primers dies a l’escola.

Gaudiu-lo en família!

ELS TIMBALERS I ELS DRAGOLINS A L’ESCOLA “DELS GRANS”!

Recordeu els primers dies d’escola?

Al principi alguns vam començar amb molta il·lusió d’anar “al cole dels grans” tot i que és cert que no a tothom li va entusiasmar tant, oi? Ens passava el mateix que li passava a en GUGU que volíem la mama!

A poc a poc ens hem anant adaptant i hem fet nous amics amb qui compartim bons moments a l’escola.

Estem aprenent a fer moltes coses sols: rentar-nos les mans intentant no mullar-nos gaire, anar al wc i pujar-nos els pantalons sols, ah!! també hem après un truc per posar-nos la jaqueta sols!

Estem aprenent algunes cançons i gairebé tots ja sabem on va cada joguina a l’hora de recollir.

Poc a poc, anireu descobrint més coses del nostre dia a dia a l’escola.

Fins aviat!

ELS GEGANTS I ELS CAPGROSSOS A L’ESCOLA

Benvolgudes famílies.

Com veieu ja hem iniciat el nou curs, els vostres fills i filles ja s’han fet una mica més grans i ara ja van a P-4 . Ara son de la classe dels Gegants i dels Capgrossos.

A continuació podreu veure un petit tastet de com ha anat l’adaptació dels primers dies.

Esperem que us agradin i us feu una idea de lo bé que s’ho passen a l’escola.

                                                                                  Les Mestres de P-4

AMBIENT DE CONSTRUCCIONS

L’ambient de construccions és un espai on poder explorar, crear, manipular, experimentar, investigar… de manera lliure amb diferents tipus de material (cilindres de cartró, peces de fusta kapla, peces de lego, gots de plàstic, blocs de foam, etc.)

El joc amb blocs i construccions és un aprenentatge vivencial increïble. A través de la manipulació de les peces els nens aprenen conceptes relacionats amb les matemàtiques, com les diferents perspectives d’un objecte, les seriacions, els angles, les formes geomètriques… Amb la prova i l’error els nens i les nenes comproven què encaixa i què no. I amb el temps aquest procés que es fa amb les mans passa a realitzar-se a nivell mental.

Jugar a construccions estimula la motricitat fina, la coordinació mà-ull, els raonaments matemàtics, la lògica espacial, la creativitat i la tolerància a la frustració. I el joc amb materials més grans possibilita moure tot el cos i treballar la motricitat gruixuda: per arribar a la part més alta d’una torre cal estirar-se bé o buscar una cadireta per seguir col·locant les peces.

Els nens i nenes aprenen a fer cada vegada creacions més complexes fent servir materials molt diversos.

AMBIENT DE COS I MOVIMENT

A l’ambient de cos i moviment té cabuda tot allò relacionat amb l’expressió corporal i les arts escèniques com el teatre, la dansa, la música i el teatret amb titelles, entre d’altres.

S’estimula la creativitat i la imaginació, els ajuda a vèncer la timidesa i a discriminar i treballar les seves emocions. Tot això a través dels personatges que els mateixos infants creen i que s’han d’enfrontar a les diferents situacions i obstacles que apareixen a les històries que es van inventat. Reforcen la seva autoestima, confiança i seguretat. Se senten protagonistes, no només com a participants sinó també com a espectadors, ja que quan no estant actuant formen part del públic. Es transmet, així, el gaudi per les activitats culturals d’oci.

Es fomenta el treball en equip i es treballen aspectes com la sociabilitat i la relació amb els altres. Per crear un espectacle en grup es necessita tenir una bona comunicació, on cadascú ha d’explicar què li agradaria fer i alhora ha d’escoltar les idees dels altres per arribar a un acord, assajar allò acordat i, més tard, fer la representació. En tot aquest procés, els nens  van aprenent a regular-se, entenent que de vegades hauran de cedir i altres vegades s’hauran d’esforçar per a portar a terme la seva idea.

És un ambient on comparteixen les seves destreses i talents, aprenent els uns dels altres. Allò que aprenen a classes de dansa, gimnàstica rítmica, música i esports varis ho volen mostrar a la resta, enriquint-se conjuntament.

La imaginació, la fantasia i la creativitat són essencials a l’hora de dissenyar el vestuari dels seus personatges, escollint entre cues, robes, barrets, mocadors i accessoris.

L’expressió oral, la projecció de la veu i la consciència de la comunicació no verbal són aspectes que es tracten de manera lúdica a l’ambient de cos i moviment.

 

AMBIENT EXTERIOR

El contacte amb la natura és tan important per a la salut física dels infants com per al seu aprenentatge.

Més enllà de ser una zona d’esbarjo volem que el pati es converteixi en un espai més de coneixement: amb zones que afavoreixin les relacions, zones que incentivin el lliure moviment i la superació de petits reptes físics, zones que afavoreixin la calma, zones que propiciïn la manipulació, l’experimentació, el joc simbòlic…

El jardí i l’hort ens ensenyen a observar, conèixer i estimar l’entorn i, per tant, a ser més respectuosos amb el medi. També ens ofereixen aprenentatges matemàtiques (quantes llavors plantem, quin espai cal deixar entre elles, cada quant temps cal regar…) i lingüístics (el nom de plantes, verdures, hortalisses…); valors com la paciència i la cooperació; sentiments com la insatisfacció (perdre la collita per la pluja o les plagues…) o bé la il·lusió (de poder fer la collita)

Realitzem una transformació constant dels espais i una renovació dels materials que permetin donar resposta a les inquietuds dels infants, facilitant moments d’interacció entre ells que enriqueixin les seves vivències. 

L’ambient exterior ofereix l’oportunitat al nens i nenes de l’escola de poder observar, descobrir, experimentar i crear a partir del seu propi interès, amb propostes i espais pensats per satisfer les necessitats dels infants i organitzats de tal manera que convidin a fer i a aprendre de manera espontània en un entorn diferent a les aules tot gaudint de l’aire lliure.

AMBIENT D’ART

L’art permet als infants expressar i plasmar les seves emocions i vivències a més d’ajudar-los a  comprendre i representar elements de la realitat que els envolta.

Aquest ambient, ajuda a desenvolupar la creativitat a través de la descoberta de diferents materials, amb les seves possibilitats artístiques, i de diferents tècniques plàstiques (pintura, collage, modelatge, estampació, dibuix, etc.)

L’ambient d’art fa possible l’adquisició d’un millor domini del traç i de la motricitat fina, fomenta l’interès pel món artístic i permet iniciar-se en la capacitat crítica: què i com observar una obra d’art.

Cliqueu a la imatge per poder veure un petit tastet de l’ambient d’art.

TIMBALERS I DRAGOLINS ANEM A LA FRUITERIA

LA ÚLTIMA SETMANA ABANS DE VACANCES DE NADAL, QUAN LES CLASSES DE P-3 JA ESTAVEN FORÇA ADAPTADES  A L’ESCOLA, VAM DECIDIR ANAR A UNA FRUITERIA DEL BARRI. UN COP ALLÀ VAM PODER VEURE LES DIFERENTS FRUITES I VERDURES QUE HI HAVIA I VAM DECIDIR COMPRAR PERES, POMES, TARONGES, PLÀTANS, MAGRANES… TAMBÉ VAM APROFITAR PER FER UN TOMB AL VOLTANT DE L’ESCOLA I CONÈIXER ELS DIFERENTS COMERÇOS QUE HI HA. VAM VEURE UNA FARMÀCIA, UNA PERRUQUERIA, UN FORN DE PA, SUPERMERCATS, UNA BÚSTIA, UNA BIBLIOTECA, RESTAURANTS…

DESPRÉS, COM EL TEMPS ACOMPANYAVA, VAM ESMORZAR AL PARC ON VAM PODER GAUDIR UNA BONA ESTONA.

L’ENDEMÀ, VAM APROFITAR PER OLORAR, TOCAR, I TESTAR LES FUITES QUE HAVÍEM COMPRAT. ESTÀVEM MOOOLT BONES!

CLIQUEU A LA IMATGE SI VOLEU VEURE LES FOTOS!

ANEM A BUSCAR AL TIÓ

AQUEST MATÍ, LES CLASSES DE P5, ELS DRACS I ELS CASTELLERS, HAN SORTIT AL PARC A BUSCAR EL TIÓ. L’HAN DESCOBERT AMAGAT A SOTA D’UNA MUNTANYA DE FULLES AL COSTAT D’UN ARBRE!

UN COP TROBAT, L’HEM AGAFAT I L’HEM PORTAT A L’ESPLANADA DEL PARC A ESPERAR A LA RESTA DE CLASSES D’INFANTIL, P3 I P4. QUINA IL·LUSIÓ I QUINA SORPRESA QUAN ELS MÉS PETITS L’HAN VIST!

FINALMENT, A POC A POC LES CLASSES DE P4 L’HAN PORTAT CAP A L’ESCOLA ON ENS FARÀ COMPANYA DURANT UNS DIES.  ARA ENS TOCA CUIDAR-LO I DONAR-LI BÉ DE MENJAR, A VEURE SI ACONSEGUIM QUE TINGUI LA PANXA PLENA I QUE S’ANIMI A CAGAR ABANS DE MARXAR DE VACANCES DE NADAL.

CAGA TIÓ!

AMBIENT DE JOC SIMBÒLIC

En les edats primerenques el joc simbòlic permet interpretar el món que envolta els infants i fer-lo més comprensible per a ells. El fet d’interpretar i experimentar diferents rols des d’una manera lliure ajuda a consolidar diferents aprenentatges socials i el seu desenvolupament com a persones en un determinat context social i cultural.

Durant el joc simbòlic, els infants s’impliquen de forma espontània en situacions quotidianes, posant en pràctica totes les seves experiències i avançant en el seu procés d’autonomia.

Cliqueu a la imatge per poder veure un petit tastet de l’ambient de joc simbòlic.