TUBS, RAMPES I BOLES.
Els nens i nenes de P4 hem estat treballant, a l’hora de ciències, amb un tub, rampes, suports i boles de materials i mides diferents.
Jugant, hem pogut experimentar amb aquests objectes. Ens hem plantejat preguntes i hem predit comportaments, hem observat, comparat, classificat, reflexionat i hem tret conclusions.
Intentant donar resposta a qüestions com “Com podem treure la bola del tub sense inclinar-lo?”, “Tot rodola per la rampa?”, “Quina rampa dóna més potència a la bola?”,… ens ho hem passat així de bé.
L’AIRE
Comencem aquest treball de ciències amb una conversa per tal d’esbrinar que saben els nostres nens i nenes de l’aire. A la pregunta “On hi ha aire?”, la resposta és gairebé unànime: “Al patí, però a la classe no n’hi ha pas!”.
Ens queda un llarg camí per recórrer. I ja hi tornem a ser, plantejant preguntes, fent prediccions i comprovant-les amb la finalitat que els nens i les nenes s’adonin de l’existència de l’aire, que el necessitem per respirar, que pot provocar moviment, que ocupa un lloc…
QUE DIVERTIT AGAFAR L’AIRE DEL PATI AMB LA BOSSA. M’HO VAIG PASSAR SUPER BÉ.
PAULA
“Avui hem fet ciències , mama ” ¡¡¡¡exclama …… els dies que feu ciències , el Pau ve a casa meravellat i molt emocionat. No ens extranya, és una manera molt divertida d´apendre i de fer-los ” experimentar “.