octubre 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « maig 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 -
Articles recents
Categories
WEBS D'ESCOLA
Meta
Al nostre hospital volem estudiar el cos humà, com funciona, com s’organitza i quina relació hi ha entre els diferents aparells que el formen.
Comencem veient el que ja sabem. Partim dels nostres coneixements previs sobre el tema fent un mural del cos humà.
Per això, en grups dibuixarem un cos a tamany real on col·loquem i localitzem diferents òrgans, allà on creiem que van.
Un cop els tenim enganxats, exposem els murals a classe, a la vista de tots els doctors/es, i parlem en gran grup quins òrgans són.
Iniciem conversa sobre perquè uns òrgans van en un lloc o en un altre. Mica a mica van apareixent conceptes com el d’aparell, quina funció poden tenir o malalties que hem tingut nosaltres o coneguts.
Després de parlar, investigar i treballar sobre l’organització del cos humà (cèl·lules, òrgans, aparells…) formem grups de doctors/es i comencem a investigar sobre un cas mèdic.
Per això, rebem pacients de tot tipus que ens expliquen els seus símptomes i elaborem una fitxa en la que recollim les dades importants.
A continuació, fem una recerca segons les dades obtingudes i fent hipòtesis a partir d’elles i de la informació trobada.
En una segona visita mirem d’obtenir més informacions que confirmin les nostres deduccions i aleshores acabem de diagnosticar la malaltia del/la pacient.
Ens convertim en especialistes de l’aparell afectat, elaborem informes mèdics necessaris i presentem els casos a la resta de companys/es.
Quins passos hem de seguir?
Punt de partida : mural del cos humà (què sabem)
Consulta a un pacient : cas mèdic a resoldre (repte)
Investigació de l’aparell afectat al cas mèdic
Investigació del cas mèdic en concret (diagnòstic)
Conèixer com fer un text expositiu (informe mèdic)
Redactar l’informe mèdic final del cas investigat
Simposi de doctors : presentació del cas + experiment (compartir informació amb la resta de doctors/es)
Avui hem fet una activitat anomenada CSI ( Colour, Symbol, Image)
Es tractava de que tots pensessin amb ells mateixos com alumnes. Havíem d’escollir un color, un símbol i una imatge que els representes.
Després de dibuixar, calia explicar el “perquè” s’havia escollit cada color, símbol i imatge.
A la pissarra teníem aquestes preguntes:
Què representa aquest color / símbol / imatge sobre tu com a alumne?
Quins són els teus punts forts com a alumne?
Què necessites per treballar?
Com et sents a la classe?
Quines estratègies s’utilitzes per superar els contratemps?
Quins objectius tens?
Com podem ajudar-vos a assolir els vostres objectius? (Els mestres i la família)
Quina imatge dones com estudiant?
Quins altres pensaments tens?
Treballarem aquesta unitat de la Terra en forma de projecte, partint de les preguntes que han sorgit a classe i treballant en grups.
El dia 9 de maig vam anar a l’Auditori de Barcelona a participar a la Cantània 2017, aquest curs amb el nom “La nit dels malsons”.
Al projecte Cantània hi participen prop de 50.000 alumnes de moltes escoles de Catalunya i d’altres ciutats de la resta d’Espanya, Bèlgica, Alemanya i Portugal. Pel que fa a l’Auditori es fan 30 concerts amb 800 nens i nenes actuant a cada un d’ells.
El concert d’ahir va ser la culminació del treball fet amb en Jordi durant tot el curs a l’àrea de música, hem après moltíssim amb la feina prèvia de preparació. Ahir el concert va ser el punt màxim, vam gaudir molt de tos els moments, vam estar molt emocionats de poder cantar vuit-cents nens junts en un muntatge tan professional amb músics, cantants solistes, directora , tècnics de llums i so… de tant nivell, i davant de més de 2.000 persones al públic! Els nostres pares i avis que van poder venir van sortir impressionats, els va agradat moltíssim i ens hem adonat que els vam aconseguir transmetre la nostra energia i ganes de cantar.
Cantània ha sigut cantar junts, ballar, aprendre, practicar, esforçar-se, enfrontar-se als nervis d’actuar davant del públic, gaudir i… fer que els espectadors també ho gaudeixin. La música és això!!!
En aquest enllaç podeu veure algunes fotos i uns petits moments de video
Vam celebrar la festa de Sant Jordi a l’escola, amb diverses activitats:
FELICITATS a les alumnes de la classe que han guanyat premis als Certàmens literaris de Sant Jordi:
Aquí teniu els enllaços per veure les fotos.
Photocall
https://www.kizoa.es/Editar-Videos-Movie-Maker/d108200512k5986784o2l1/sant-jordi-2017
Certamen Literari de l’escola: fotos
https://www.kizoa.es/Editar-Videos-Movie-Maker/d109109755k4195333o2l1/sant-jordi-17-fotos
Aqui teniu un recull de videos d’activitats i celebracions que hem fet a l’escola aquest curs 2016-2017
https://www.youtube.com/playlist?list=PLfXfEf1ihlhBtmgOrLagR6DUYKeXKSz28
Aquest any totes les escoles de Malgrat hem fet un homenatge a l’explorador malgratenc Fèlix Cardona (1903 – 1982), conegut sobretot perquè l’any 1927 va descobrir, documentar i donar a conèixer el salt d’aigua Salt de l’Àngel, a l’Amazònia veneçolana, que té 975 metres i és el més alt del món.
https://goo.gl/photos/bGDunHMfSsiMr1uz6