Aquest curs, el Cicle d’Educació Infantil fem la sortida per estudiar els “Animals Salvatges”, anem a Marineland. En fem un Projecte.
Al llarg del cicle d’ Educació Infantil treballem els animals. A P-3 un mamífer, a P-4 una au i a P-5 un altre tipus d’animal ( peix, amfibi, insecte, rèptil…). A principi de curs, amb l’ajuda de les famílies es busca informació sobre diferents animals i desprès per votació se’n escull un, que dóna el nom a l’aula. A P-3 estudiem els elefants, a P-4 els cucuts, a P-5 les abelles.
Aquest Projecte dels Animals Salvatges està pensat per fer-lo tot el Cicle, adaptat als respectius nivells. Té una durada de tres setmanes.
Es treballa l’Àrea de Descoberta de l’Entorn, si bé les propostes de les activitats incidiran en l’àrea de Comunicació i Llenguatges.
Es treballen les següents Capacitats:
•Aprendre a pensar i a comunicar.
- Pensar, crear i elaborar explicacions sobre les principals diferències dels animals estudiats.
•Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
- Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte al medi ambient.
PROPOSTES
La primera proposta amb l’encapçalament Per aprendre… és una presentació informativa de Power Point. S’hi accedeix clicant sobre la imatge. És presenten els quatre animals protagonistes del Projecte: el dofí, el lleó marí, el pingüí i el guacamai. Ens aporta informació bàsica i imatges sobre cadascun d’ells (on viuen, com són, què mengen, com es desplacen).
La segona proposta amb l’encapçalament Per jugar… són tres activitats Clic:
1- Animals. Projecte d’activitats sobre animals estructurat en dos nivells un per a P3 i un altre per a P4 i P5.
2- Animals vertebrats. Projecte JClic per aprendre noms d’animals vertebrats: mamífers, amfibis, aus, rèptils, peixos.
3- Animals salvatges. Projecte JClic, paquet d’activitats dividit en dos nivells i adreçat a l’Educació Infantil. Es centra en els següents animals: el guacamai, el llop, el dofí, l’elefant, el peix i el lleó. Es treballen grafies, números i sons.
La tercera proposta amb l’encapçalament Per informar-nos… té un link a la Web de Marineland, ja que és on anirem amb els nens/es.
La quarta proposta amb l’encapçalament: Per veure… linka amb l’EDU3.cat. Veiem un veiem un vídeo de 4 minuts dels lleons marins: Una capbussada amb els lleons marins.
També hi veiem un segon vídeo de 3 minuts sobre els flamencs. Com s’alimenten els flamencs. Les parts del cos del flamenc responen a les necessitats de la seva alimentació.
![]() |
De Collages |
![]() |
Elefants P3 |
PER APRENDRE…
PINGUINS
PER JUGAR…
ANIMALS
ELS ANIMALS VERTEBRATS
ANIMALS SALVATGES
PER INFORMAR-NOS
http://www.marineland.es/marineland/cataluna/