Plantilles per treballar idees gràficament

icona_recursos_educacio Conjunt de plantilles d’activitats que ens han de permetre fer activitats que ajudin a l’alumnat a classificar idees i comunicar-se més eficaçment. Podem utilitzar els organitzadors gràfics per estructurar projectes d’escriptura, per ajudar en la solució de problemes, presa de decisions, estudiant, treballs de recerca, pluja d’idees…

Anirem afegint plantilles progressivament:

————- 30openofficewriter Mapa d’idees tn_mapa-idees
————- 30openofficewriter Taula amb les 5 preguntes conegudes com Five W’s Chart tn_taula_5preguntes_5wc
————-

Materials de formació elaborats per l’Escola Pia

icon_manuals_oo L’Escola Pia, dins de l’apartat de formació de la seva web, presenta una relació de materials de formació (nivell bàsic i avançat), fonamentalment per a OpenOffice, molt interessant. Felicitats per la feina feta!
ni1 URL http://www.escolapia.cat/pl/present.html
ni2 URL http://www.escolapia.cat/pl/videos.html

Es poden veure els vídeos directament ( ) o bé es poden descarregar en un fitxer comprimit ( ). Si us descarregueu un vídeo per veure’l localment (més ràpid), quan descomprimiu el zip us trobareu 2 fitxers: per veure el vídeo executeu el fitxer .HTML.

Fins i tot tenim la possibilitat de fer la descàrrega de tot plegat (pdfs, vídeos, pràctiques…):  http://www.escolapia.cat/pl/desca.html en un sol fitxer: Formacio PL.ZIP (versió juny 2009, 456 MB).

D’aquest manera es poden utilitzar els fitxers quan es vulgui i veure els vídeos més ràpidament. Descomprimir el fitxer amb l’opció Extreure aquí. En acabar, ens trobem la carpeta Formacio PL, amb tots els fitxers dintre. Per començar, s’ha d’executar el fitxer index.html

Renaissance: la nova interfície

Cybersimat ha escrit:

Sota el nom de Projecte Renaissance, els desenvolupadors de OpenOffice duen tot l’estiu immersos en la recerca d’una interfície més d’acord amb els temps. La imatge que vegeu adjunta pertany al prototip final, en el qual estan definits tots els elements.

tn_renaissance

Cal tenir en compte que, com prototip, solament han provat la usabilitat del disseny, i no s’han posat encara a fer-lo bonic. És a dir, que els colors, formes i fins a les posicions dels elements estan subjectes a canvis.

[Traducció de l’article de Genbeta ]

Pàgina del projecte Renaissance.

ODF. Format de document obert

icona open document format Com ens diu la Viquipèdia: “L’OpenDocument és un format de fitxer estàndard. . . també és conegut com a Format de Document Obert per Aplicacions Ofimàtiques”. El 30 de novembre de 2006 va ser aprovat com estàndard ISO 26300.

Text .odt Presentació .odp
Full de càlcul .ods Dibuix .odg
Fórmula
matemàtica
.odf Gràfic .odc
Base de dades .odb Imatge .odi
mestre
.od
Plantilles

Text .ott
Full de càlcul .ots
Presentació .otp
Dibuix .otg

Com iniciar un document amb un número de pàgina qualsevol?

icon_oo-writer [Jesús Pedrós – La lluna de València]

La resposta, no és difícil, però el procés no és intuïtiu. A l’ajuda de l’OpenOffice trobem el procediment. Ací, simplement l’he traduït i exemplificat en forma de vídeo.
Imaginem que volem que el nostre document comence amb el número de pàgina 27:

1.- Seleccionem el primer paràgraf del document
2.- Triem Format > Paràgraf> Flux del text
3.- A l’apartat “Salts” marquem “Insereix” i marquem també “Amb estil de pàgina“. Al quadre “Número de pàgina” posem el número que volem definir com el primer per al nostre document, en aquest cas, 27.
(El número de pàgina és un atribut del primer paràgraf de la pàgina)
4.- Ara fem Insereix > Peu > marquem “per defecte“, tot seguit, situats en el peu, fem Insereix > Camps >”Número de pàgina”.

Vull veure el vídeo!

Atribuir una llicència Creative Commons als documents

openoffice-extensiones L’extensió Creative Commons Licensing serveix per atribuir fàcilment un permís creative commons als documents produïts amb OpenOffice.org. Tant en els documents Writer, els Calc i els Impress.

A més de poderarrelar la llicència en les metadades del document, proporciona visibilitat a la situació del document. El text ens apareixerà en anglès.

logo creative commons
Pàgina de l’extensió Creative Commons Licensing.