TITANES

Els esforços d’aquest entrenador per integrar blancs i negres en un equip de futbol americà prenen una dimensió especial en aquesta seqüència. Massa sovint vivim sense tenir en compte els sacrificis dels qui ens han precedit. No valorem el que tenim, com si fos fruit de l’atzar. Conèixer la història és senzillament tenir i mantenir la memòria.

Valora en aquest mateix bloc la pel·lícula que hem vist a classe i especialment aquesta seqüència.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/kdRV-SRAjkc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

RELIGIONS AL MÓN

El fet religiós és tant antic com la pròpia la humanitat. Conèixer les seves manifestacions ens ajuda a entendre el pensament i les realitzacions de les dones i homes  en els diversos períodes de la història.

Per això us convido ara a entrar a l’aula de les religions  de la Fundació Atman. També podeu descobrir a quines religions corresponen els símbols que es mostren a continuació entran en aquesta presentació. Després de viatjar pel món de les religions deixeu un comentari sobre el que us hagi cridat més l’atenció, ja sigui per sorprenent o desconegut.

 

 

[kml_flashembed movie="http://1.bp.blogspot.com/_FIs6Y2XOFN8/SSksO-LCf5I/AAAAAAAAHfg/BX0txJfRuVE/s320/simbolos-religiosos.png" width="500" height="500" wmode="transparent" /]

8 DE MARÇ-DIA DE LA DONA TREBALLADORA

Al calendari hi ha moltes dates assenyalades,  tantes que a vegades passen sense pena ni glòria. El 8 de març és el dia de la dona treballadora i crec que val la pena que mireu aquest vídeo.  Sovint pensem que la nostra societat ha estat sempre així i oblidem la feina dels qui ens han precedit. Molts dels drets que tenim  s’han obtingut amb un gran esforç i sacrifici. Saber d’on venim ens ajuda a mirar endavant i a no defugir nous reptes.

Pel que fa a la igualtat entre les dones i els homes, quins canvis et sembla que encara estan pendents de fer? Deixa la teva resposta al mateix bloc.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/UIb-IDjXgbQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Dia de la pau i la no violència.

A finals de gener celebravem el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es celebra a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). Als països amb calendaris escolars propis de l’hemisferi sud, pot commemorar-se el 30 de març i dies immediats.

Gandhi proposa una actitud de pau profunda. No n’hi ha prou amb eliminar les accions violentes més evidents, cal una autèntica cultura de pau que rebutgi qualsevol mena de violència.

Llegir els pensaments de Gandhi ens fa adonar que, en cap cas, optar per la no-violència significa defugir cap responsabilitat o renunciar a la millora social i personal. Ara que estem treballant el budisme us convido a relacionar els seus  pensaments amb el conegut com a octuple camí budista.  Deixeu el vostre comentari aquí mateix.

[slideshare id=3038819&doc=autocat1gandisandalies-100131050036-phpapp02]

Ben-hur (1)

Durant la pel.lícula hi ha un seguit de seqüències que val la pena analitzar detingudament. En aquest cas us proposo analitzar la trobada de Ben-hur amb Jesús.  Torneu a mirar aquesta part de la pel.lícula i contesteu en el mateix bloc aquestes preguntes:

Què ens transmet de la figura de Jesús?

Quins recursos fa servir el director per fer-ho?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/t8I9-VLrlUk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Hola alumnes!!!

Vés per on ara resulta que tinc un bloc. Jo no volia però la professora,  fent ús de la seva desmesurada autoritat, m’ha obligat a fer-ho (que dur és ser alumne). Arribats a aquest punt procuraré fer-ho el millor possible i aprofitar aquest bloc per l’activitat docent. 😆

Alumnes: a partir d’aquesta imatge i jugant amb el títol del bloc, quin creieu que és el seu objectiu?