Som tres alumnes de l’institut Can Planas de Barberà del Vallès, Marc Esquerda, Alejandro Arenas i Elena Guerrero, estudiants del batxillerat social/humanístic.
Hem dissenyat aquest bloc per presentar el nostre treball de recerca sobre la mitologia representada en el cinema, concretament basat en el mite de l’Odissea, un dels poemes èpics més importants de la mitologia grega escrit per Homer, poeta grec del segle VIII aC.
Després de rumiar-ho molt, el tema que vam decidir va ser aquest, ja que el curs passat amb la nostra professora de llengües clàssiques vam desmuntar una pel·lícula que representava un mite i la vam comparar amb aquest, veient la manipulació del cinema per tal de cridar més l’atenció dels espectadors, crear més èmfasis… i ens va semblar interessant per fer el mateix en un treball de recerca.
L’objectiu principal del nostre treball és veure la representació i la controvèrsia del mite de l’Odissea al cinema, i demostrar que les pel·lícules no figuren al 100% els mites de l’antiga Grècia, sinó que els resumeixen i els interpreten segons els seus interessos. Un altre objectiu era aprendre i informar-nos sobre el cinema especialitzat en la mitologia i les seves característiques.
Se’ns va proposar la idea de realitzar un bloc en comptes d’un treball escrit, i ens va semblar original, més dinàmic i pràctic, ja que en el dia d’avui la informàtica té un gran pes en l’actualitat i l’internet és el principal mitjà de comunicació i informació que tenim, de tal manera que vam escollir fer-lo així per aprendre a desenvolupar-nos en aquest àmbit.
El treball està compost per dues parts, la part teòrica i la part pràctica. Dintre d’aquests, trobem diversos subapartats. A la part teòrica, trobem la principal explicació, començant amb l’observació del més general, que seria el mite, la mitologia… a lo més concret que és el mite de l’Odissea, treballant també el tema del cinema grec… A la part pràctica analitzem el llibre i diverses pel·lícules, per després comparar-les i veure les desigualtats entre ells. Cada apartat té la seva introducció on anotarem el que farem i el perquè, com veureu a continuació.
Durant l’estiu ens vam centrar a realitzar la part teòrica per tenir un context del que a continuació treballaríem, i al setembre vam començar a llegir el llibre i un cop acabat, a realitzar l’anàlisi d’aquest i la visualització i comparació de les pel·lícules.
Per acabar, ens vam trobar amb diverses dificultats, principalment que tots tres realitzem esports i activitats que requereixen el seu temps, i això ens va suposar un problema per quedar i per fer el treball en conjunt. També ens vam trobar amb la dificultat de què no sabíem com enfocar el nostre treball, a causa del fet que amb la covid-19 no vam poder dedicar classes a l’institut sobre com fer el treball de recerca. L’última dificultat que ens vam trobar va ser la complexitat del llibre, principalment pel seu llenguatge i registre antic, i el seu extens contingut, que ens va costar interpretar.
Com va dir Homer; “És pel prudent Odisseu per qui s’encongeix el nostre cor”.
Esperem que us agradi!!!