Presentació per a 1CS
-
Darreres entrades
Veure si hi és
Llista de blocs
Recursos de llengua
Gairebé coincidint amb els anuncis dels resultats dels estudis de la Fundació Bofill primer i el PISA poc després, arribava als centres el document de “Bases per a la Llei d’Educació de Catalunya, una llei de país”. El seu contingut ha generat expectatives, reticències i el rebuig dels sindicats, que fins i tot han convocat una vaga pel dia 14 de febrer. El document parla d’una Llei que no vol canviar altre cop l’ordenació educativa ni el currículum adduint que cal començar a donar estabilitat al sistema, sí que pretén afavorir un nou marc que possibiliti una acció educativa basada en la innovació i en l’autonomia de gestió dels centres. El debat sobre el document i posteriorment sobre l’articulat és el semblava que havia d’ocupar el protagonisme “educatiu” aquests propers mesos, el cert és però que aquest protagonisme l’ha perdut gairebé d’immediat a mans de la pre-campanya electoral del proper 9 de març. Lamentablement el PP ha decidit convertir l’escola catalana i el tractament de la llengua en argument de pes per aconseguir els seus vots a la mitja Espanya que encara creu en l’enfrontament amb Catalunya com a necessari per a la defensa dels seus valors nacionals. Lluny de sentir opinions assenyades, propostes serioses per reconduir i aportar les solucions polítiques que l’educació necessita hem hagut de començar escoltant en boca de la cap de llista del PP per Barcelona que de les escoles catalanes els i les alumnes no surten dominant les dues llengües, català i castellà, si no que aprenen un “lamentable catañol”. Hi podem afegir els centenars de contertulians que opinen amb total convicció i vehemència a qualsevol mitjà de comunicació sobre els mals i solucions de l’educació i ja tornem a tenir la recepta ideal per a acabar de perdre la mica de dignitat professional que anem salvant malgrat tot; perquè, com a mínim a mi em passa, quan parlen d’educació sento que parlen dels mestres, sento que parlen de mi, i no m’agrada gens el que normalment diuen.
De les Bases de la Llei en parlem un altre dia, ara ja no són tanta notícia, ves per on.
Benvingut/da a XTECBlocs. Aquest és el teu primer article. Edita’l o esborra’l i comença a fer ús del bloc!
José Antonio Moreno Nadal, “Toño”. L’any 83 entrava a l’escola. Un dur aprenentatge en hores de pati l’ha dut els darrers sis anys a endur-se el trofeu de porter menys golejat de les 24 hores de futbol sala de Flix. D’aquí a la porteria de la selecció catalana hi havia un pas que l’ha fet aquest 2007. A la Xina va formar part de la selecció de Catalunya que es va enfrontar a l’espanyola derrotant-la per 5 a 3.
Sempre parlem amb Joan Ramon de recollir vida i miracles d’ex-alumnes, de fer un raconet per a tots aquells i aquelles alumnes que han passat per l’escola i que per un motiu o altre, la feina, la política, l’art, la ciència o l’esport, han protagonitzat algun fet destacable. El comentari surt indefectiblement cada cop que els mitjans de comunicació ens fan coneixedros d’alguna d’aquestes agradables notícies. La veritat és que si ho haguéssim començat a fer el primer dia que ho parlàvem, avui tindríem ja una llista molt llarga, perquè passa sovint que els mitjans parlin d’algun flixanco o flixanca.
Avui és el torn d’Aurora Masip Treig, nova Directora General de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i portaveu del govern de la Generalitat. Ja era una satisfacció veure-la els matins per TV3 i un privilegi tenir-la presentant fa unes setmanes la festa de les cigonyes tot i recordant-la anys enrera com l’habitual presentadora d’actes com el pregó des festes o la nit de l’esport. Ara és una satisfacció donar-li l’enhorabona com a flixancos. Bona feina Aurora i molta sort!! Fa 30 anys, quan va entrar al col·legi, ja mirava directament a la càmera!!!
A primers de juny va visitar el centre l’escriptor Eduard Màrquez per parlar dels seus llibres “Hoax” i “Els somnis de l’Aurèlia”. Al final de la xerrada amb els alumnes vam tenir l’oportunitat de tenir una conversa força interessant amb aquest escriptor infantil, juvenil i d’adults. Ens va explicar que no signa llibres per Sant Jordi ni en presenta perquè no entra ni en les seves pretensions ni possibilitats. És un professional a qui li ha costat anys aprendre les tècniques necessàries per produir un discurs literari correcte, tècnica que, diu, barreja amb una mica de talent, però a escriure se n’ha d’aprendre i s’ha de llegir molt. D’aquí va sortir la reflexió sobre la pèrdua de referents de molts estudiants o aprenents d’escriptors amb qui s’ha topat, una pèrdua de referents, de models, que sembla generalitzar-se a la societat en què vivim, tan globalitzada, tan oberta a la informació que afavoreix l’absència de coneixement perquè no s’és capaç de processar-la tota. Si fa uns anys l’analfabetisme era conseqüència de la falta d’informació, avui pot ser-ho per excès de la mateixa i per falta dels processos i referents necessaris per transformar la informació en coneixement.Una reflexió en aquesta línia va ser la intervenció de Ferran Ruiz a la Jornada de centres IATIC que es va celebrar fa uns dies a la laboral de Tarragona. Em va semblar interessant. Adjunto l’entrevista que els alumnes li van fer a l’Eduard Màrquez. |
|
Miquel i Ambròs han posat punt i final a la seva dilatada carrera de mestres que han tancat com a directors del Lluís Viñas de Móra d’Ebre i el Tres d’abril de Móra la Nova. Ahir dia 26 de juny vam tenir l’oportunitat de fer-los un dinar de comiat, oportunitat que no vam tenir amb un altre referent educatiu a la comarca com era Ildefonso Franco.
This album is powered by BubbleShare – Add to my blog
Una experiència de narració de contes a CS aprofitats també per emetre´ls per ràdio i posar-los a disposició de tothom a la web. És una activitat que s’inclou també dins del projecte Puntedu de dinamització de la lectura.
Adjunto la fitxa de l’activitat “Expliquem contes” i un enllaç per sentir algun conte.
El llenguatge audiovisual havia quedat una mica de costat a l’escola. Amb l’entrada a l’era digital, l’ús generalitzat de les càmeres, l’accessibilitat al tractament de la imatge tant fixa com en moviment, se’ns ha despertat el cuquet. Ara som més els que provem coses, sovint remenant vells apunts i dossiers. M’ha semblat interessant poder compartir experiències.