Interessant entrevista de Carles Capdevila a Neus Sanmartí, catedràtica emèrita, professora emèrita de didàctica de les ciències, doctora en ciències químiques i formadora de mestres.
– Parteix de la creença que ha de tenir qualsevol mestre que tots els alumnes poden aprendre, que un mestre ha de tenir passió per la seva feina i que ha de ser bon comunicador.
– Sobre l’organització de l’escola, defensa la flexibilitat d’agrupaments, i la inclusió dels alumnes de les franges baixes i els que poden anar més endavant en el mateix grup, amb treballs específics.
– En relació amb l’educació, proposa prioritzar l’ensenyament de la part crítica, l’argumentació, potenciar l’experimentació i l’aprendre a aprendre, ensenyar a ser capaç d’autoavaluar-se, prendre decisions i autoregular-se, per esdevenir autònom i desenvolupar el pensament crític.
– I què cal ensenyar? Doncs a resoldre problemes reals, que siguin rellevants socialment.
Podeu llegir l’entrevista aquí: http://www.ara.cat/suplements/diumenge/alumnes-aprendre-No-siguis-mestre_0_1518448150.html