Contes portats pel vent III. Contes interactius asiàtics

contes portats ventIII

Material per treballar el reconeixement simbòlic de les llengües familiars de l’alumnat nouvingut, la dimensió plurilingüe i intercultural del currículum.

El CD conté:

1. Quatre contes en tres versions (català, en la llengua d’origen i subtitulat).
2. Una guia didàctica

Podeu visualitzar un fragment de cada conte a www.ekrea.org/contes

També tenim els contes portats pel vent de contes africans.

El Mapa de la Vergonya

Disposem d’un exemplar del Mapa de la Vergonya, editat per la Comissió agenda llatinoamericana on hi trobareu uns indicadors del desenvolupament humà de diferents països, per tal de poder comprendre la realitat social i econòmica del món en què vivim.

També s’han elaborat unes propostes didàctiques (material per l’alumnat i per el professorat) per treballar el mapa que podeu consultar a http://www.xtec.cat/recursos/socials/mapavergonya/index.htm

La comprensió lectora en el pas de primària a secundària

DOSSIER DEL SEMINARI

Durant aquest curs 2009/10 el seminari de “la comprensió lectora en el pas de primària a secundària” ha elaborat aquest dossier que consta de dues part.

La primera conté la documentació lliurada al llarg de les sessions i la segona recull els textos realitzats i aplicats a l’aula per part dels/de les assistents.

Aquest material està en préstec.

Aprenentatge 2.0

CIUTADANS DIGITALS: AGENTS DE CANVI

“Aprenentatge 2.0” és el titol la revista nº 7 Educació i Sostenibilitat, disponible al CRP.

RESUM

L’últim número d’Educació i Sostenibilitat es tracta de les tecnologies d’informació i de comunicació i com poden contribuir a una educació per un món millor.

Reflexionem sobre la web 2.0 en la pràctica docent i la cara oculta de la tecnologia, i oferim una gran selecció de recursos, aplicacions, webquests, recursos pedagògics i jocs per la sostenibilitat

Una mà de contes del MNAC

una mà de contes del MNAC

Index de les obres

NIVELL PRIMÀRIA

Una mà de contes és una iniciativa conjunta entre TVC i el MNAC que proposa, a través de 20 històries inspirades en obres de la col·lecció permanent, una mirada diferent sobre les col·leccions del Museu.

A partir de 20 obres d’art que hi ha al Museu Nacional D’Art de Catalunya la narradora inventa 20 històries amb imaginació i fantasia traspassant diferents estils i èpoques: Romànic, Gòtic, Renaixement i Barroc, Art Modern i Llegat Cambó.

És un DVD que va acompanyat d’una petita guia de les obres.

e-bug. Recursos didàctics sobre el món dels microbis

Recursos del MEC en CASTELLÀ

El programa e-Bug és un recurs educatiu gratuït per a l’aula amb activitats i programacions sobre els microorganismes, així com la propagació, la prevenció i el tractament d’infeccions.

Cada secció d’e-Bug conté programacions detallades per al professorat i fitxes de treball divertides per a l’alumnat, aptes per a usar-se en l’aula. S’ofereixen també diverses animacions, fotografies, vídeos i presentacions, que poden descarregar d’aquesta web com a ajuda per ensenyar els aspectes més difícils de la microbiologia.

La nostra mediateca té el dossier d’activitats i programació per primària i per secundària.

Existeixen en format PDF.: PRIMÀRIA SECUNDÀRIA

per saber més sobre aquest recurs i activitats digitals consulteu la pàgina de e-bug

“Escolta’m”. Una experiència de tutoria personalitzada

GUIX nº 361

El què, el qui, el com, el quan i el perquè del projecte «Escolta’m»

per l’Antoni Giner i la Carme Saumell

Monogràfic del Projecte “Escolta’m”, d’aplicació general en el camp de l’acció tutorial.

Paraules clau: tutoria personalitzada, reconeixement, capacitació, gestió relacional, treball en equip, resilència, coaching.

¿Y los ciruelos chinos?

RETROSPECTIVA ÁCRONA DE UN PROFESOR DE MATEMÁTICAS

més informació ...

Llibre de Miguel Barreras Alconchel professor de matemàtiques a l’IES Matarraña de Valderoures (Terol).

Quasi unes memòries, una possible crònica de l’ensenyament en els darrers cinquanta anys, una retrospectiva intemporal d’un professor de matemàtiques que se n’adona que li queda menys camí per recórrer que el que ja ha fet.

Lectura agradable. El contrast de les èpoques

La Nahla i la família Rièra. Històries d’aigua

El meu nom es Nahla, tinc 11 anys i visc a un campament de refugiats sahrauís …. Aquest estiu he tingut la gran sort de poder passar les vacances a casa d’una família de Catalunya.”

Així començar aquest conte adreçat a primària, explicant el valor de l’aigua, els costums i el paisatge dels dos països.

Esta editat pel departament de Medi Ambient.

Recursos Educatius de Medi Ambient