Biblioteca “ISABEL DE VILLENA”

L’Escola Pau Casals, l’Associació de Veïns de barri Sales i l’Institut de Sales participem conjuntament en el Projecte de L’Escola Oberta al Barri: “Biblioteca Isabel de Villena, un espai de cultura per compartir”.

Els alumnes de 5è i 6è de primària de l’Escola Pau Casals, quan surten de classe a les 16:30h poden anar a la biblioteca “Isabel de Villena”, de l’institut de Sales, a fer treballs en grup, a fer els deures, a consultar internet i a imprimir materials pels treballs de classe.

És un espai idoni on podreu trobar l’ambient i els recursos que necessiteu per treballar i estudiar.
Animeu-vos a participar! 🙂

COMITÈ MEDIAMBIENTAL – 1ª reunió

El passat dilluns 9 de novembre es va realitzar la primera reunió d’aquest curs del comitè mediambiental de l’escola.

Paula Pérez de 6èA i Pau Urigüen de 6èB van fer una exposició en la que van explicar els beneficis mediambientals que ha suposat la recollida d’oli usat al llarg dels últims 4 anys.

Com ja sabeu, reciclar l’oli repercuteix en el medi ambient de dues formes:

1- Evitem la contaminació de l’aigua, degut a que l’oli que reciclem no va a parar a l’aigüera.
2- Col·laborem en la reducció de la contaminació de l’atmosfera, ja que el biodièsel que es fabrica a partir de l’oli reciclat emet menys quantitat de CO2.

Voleu conèixer els resultats de la nostra escola?
A continuació us ho expliquem:

Moltes gràcies a tothom per la vostra col·laboració.

EL NOSTRE PATI – L’assemblea

El dia 18 de maig es van reunir en assemblea representants de tota la nostra comunitat educativa: alumnes, mestres, conserge i famílies.

Es van exposar les propostes per millorar el pati de la nostra escola.
Tots i totes les representants ens van explicar unes idees molt maques i interessants:

Totes aquestes propostes seran valorades per una comissió en la que també hi estaran representats tots els estaments.
Us seguirem informant!! 🙂

CELEBREM EL DIA DELS DRETS DELS INFANTS (CURSA SOLIDÀRIA)

Bon dia Pau Casals!

Com a novè any consecutiu, l’Escola Pau Casals ha celebrat el Dia dels Drets dels Infants participant a la Cursa Solidària.

Amb aquesta Cursa Solidària, hem col.laborat amb l’ONG Save the Children, concretament, amb el país Mali (ubicat a la zona del Sahel d’Àfrica).

Aquest any la Cursa ha estat un èxit  ja que amb tots els alumnes i mestres de l’escola hem corregut més de 3.500 voltes (més de 700 kilòmetres de distància).

Moltes gràcies a tots els alumnes i mestres, pares i mares i patrocinadors per aquesta participació i celebració del Dia dels Infants!!

A continuació podeu veure els dibuixos que han realitzat els alumnes des de P-3 fins a 6è de diferents Drets que apareixen a la Declaració Universal dels Drets dels Infants.

També us afegim l’enllaç de les fotografies realitzades de la Cursa Solidària:

Esperem la vostra participació el curs vinent!

Els mestres del Pau Casals.

COMITÈ MEDIAMBIENTAL – Reunió 2 de juny de 2014

El dia 2 de juny de 2014, es va fer la 3ª reunió del comitè mediambiental.

Com ja sabeu, aquest curs hem començat el projecte europeu d’estalvi energètic 50×50 max., per això els nois i noies de Cicle Superior han fet un projecte sobre l’energia i han aprés molt al voltant d’aquest tema:
-Com aprofitar al màxim la llum.
-Les energies renovables i les no renovables.
-L’efecte hivernacle.

Presentació en power point els nois i noies de C. Superior

Han investigat i reflexionat molt i ens ho han explicat al comitè:

Hem tingut una sorpresa molt especial: LA NOVA MASCOTA DEL PROJECTE!!!!

DSCN5557

El seu nom és ELECTA i la seva creadora és Ingrid de 5èB. Ella ens ha explicat com se li va acudir i perquè té aquesta forma. El cap és el planeta terra, el cos és una bombeta i els braços i el cabell són endolls.

DSCN5583

Un grupet d’alumnes de C. Superior ha fet la mascota en paper maixé. Xavi, de 5è A, ens ha explicat com l’han fet.

Les pròximes setmanes ELECTA visitarà les classes de tots els nens i nenes de l’escola i els donarà uns consells molt interessants per estalviar energia.