Llibres recomanats

Algunes alumnes de 6è parlen de les seves lectures:

“El diari de la Carlota” tracta d’una noia que té  14 anys i escriu un diari sobre el feminisme. Explica situacions que li han passat sobre això…..M’agrada  molt perquè m’ha ensenyat moltes coses i  a més  és  molt divertit” .   (Emma  Pintor)

“Lola entra en escena” va de un nena divertida, curiosa, amable i  somiadora….Per la nit, somia que és una Super estrella de cine molt famosa…. El llibre m’ha aportat molta imaginació. M’ha ensenyat  que fa igual de quin color és la teva pell, perquè tothom té diferències  i a tota la gent,  tan estrangers com natius,  se’ls ha de tenir un respecte”.  (Marina Gómez)

“El desastroso Max Crumbly” tracta de les aventures  d’un nen que és nou  a un institut,coneix gent nova i viu una aventura al·lucinant….M’agrada el llibre perquè és divertit i conté suspens i molta acció”.   (Abril Castellano)

“A nosaltres ens agraden els llibres de misteri o de comèdia. A vegades, triem un llibre per la seva portada”. (Eva León  i  Alba Izquierdo)

Imatges publicades en Instagram:

Per què m’agrada llegir?

Ús didàctic del material multimedia.

Els materials multimèdia són un bon recurs educatiu, que  potencien l’aprenentatge significatiu  i ajuden a consolidar-lo:

• Utilitzen diferents formes de contingut informatiu com: text, so, imatges, animació i video per a informar, capacitar  o entretenir. La combinació d’aquests elements  millora l’atenció, la comprensió i l’aprenentatge per part de l’alumne. (https://es.slideshare.net/Lucypadilla2/material-multimedia)
  • Fan possible un aprenentatge actiu, participatiu i constructivista. Els alumnes tenen accés a la informació, però no de forma estàtica sino dinàmica: poden fer comentaris, anar d’un article a un altre amb els  “hiperlynks”, accedir de manera directa a mapes o dibuixos que aclareixen o amplien el contingut, etc…
  • Responen a les necessitats particulars de cada alumne
  • Són un element engrescador i motivador, ja que els alumnes s’identifiquen facilment amb els recursos tecnològics i ho viuen més com un divertiment que no un esforç.

Si, a més a més, els alumnes están implicats en el procés  és un motiu més de motivació. Se senten creadors, li donen més valor i possen més interès.  S’han d’organitzar i col.laborar, han de posar en pràctica coneixements i procediments treballats a la classe i així li donen un sentit al seu aprenentatge, li veuen una utilitat.