Fase 2. Projecte guiat per a l’equip docent
Quin és el procediment per apadrinar un element patrimonial?
Programació del projecte d’apadrinament amb antelació per planificar els continguts i les activitats
- Tria de l’element patrimonial
- Establiment de contactes amb l’administració municipal i amb els responsables de facilitar la documentació necessària (equips de recerca universitaris, museus, arxius, etc.)
- Planificació de les activitats i desenvolupament dels continguts
Quins compromisos s’adquireixen en apadrinar el patrimoni?
- Inclusió en el projecte de centre d’una escola o d’un institut l’estudi i la protecció d’un element patrimonial de la seva localitat com a eix transversal per a un o tots els seus cicles educatius
- Desenvolupament d’activitats extracurriculars que vinculin el centre i la comunitat educativa amb el seu entorn sociocultural
- Perdurabilitat de l’apadrinament durant 4 o 5 anys.
Com dur a terme un projecte d’apadrinament?
- Introducció d’unitats de programació a l’aula en torn a aquest eix temàtic i que s’ajustin als objectius curriculars de cada cicle
- Organització d’activitats extracurriculars intercicles i de divulgació extraescolar.
Quina és la dimensió educativa de l’apadrinament d’un element patrimonial?
- La didàctica del patrimoni com a recurs per la interdisciplinarietat i la transversalitat en les estratègies d’ensenyament-aprenentatge
- Èmfasi en l’escala local pels continguts de l’àrea de Coneixement del Medi Social i Cultural, de Ciències Socials i de Ciències de la Naturalesa.
- Enfortiment de la relació escola-comunitat amb programació de continguts específics d’educació per a la ciutadania i d’activitats de tutoria.