L’ÀLBUM DELS COETS

Els documents que trobeu a continuació consisteixen en les fitxes que formen part de l’àlbum del projecte dels coets. En ells podreu trobar algunes idees que us poden resultar útils. Tot i que val a dir, que com tot projecte tota la feina feta, i tot el que els nens i nenes han après no queda reflectit en aquests fulls. Cal doncs, treballar-ho àmpliament a l’aula i partint sempre dels interessos i les qüestions que van sorgint dels infants.

coets

coets21

coets3

coets4

coets5

CINEMA MUT A P4

Aquí teniu el vídeo d’una activitat que vam fer a l’escola. Potser us pot donar alguna idea per a treballar el cinema mut amb els més petits. Els nens caracteritzats amb una mica d’atrezzo a l’estil Chaplin, unes targetes que indiquen accions i la resta del grup ha d’endevinar que estan representant els “actors”.

ELS GATS FAMOSOS

A classe hem parlat d’alguns gats que són molt coneguts perquè han sortit a pel·lícules o sèries. N’hem vist alguns capítols com el que podeu veure a continuació i finalment hem realitzat una fitxa que teniu més avall (a sota del vídeo) on els nens i nenes han d’encerclar el gat famós que més els agradi. Va triomfar la Kitty!

famos

TIPUS DE GATS

Observant el material (llibres, imatges, contes, etc. ) que han anat portant els nens i nenes per al racó del projecte dels gats. Els infants s’han adonat que hi ha gats de molts tipus: diferents races, diferents colors, de taques, atigrats …

Els hem observat i n’hem parlat. Finalment els nens i nenes han elaborat la següent fitxa, en la qual han de pintar cada gat, en funció de la consigna que ve marcada.

foto_pells1

COM PARLEN

Ara proposo un joc de discriminació auditiva. A continuació podeu escolar un fragment sonor d’un pati en el qual es senten diversos sons: una font, ocells … i entre ells un gat miolant.

La proposta és jugar a endevinar quan se sent el gat, podem donar alguna consigna als nens i nenes. Per exemple “quan sentiu el gat aixequeu la mà”

cnl020141

EL SEU MENJAR

A classe vam tenir una conversa sobre què mengen els gats. Van sortir varies idees, intervenint força els nens i nenes que a casa tenen gat:

• “Galetes” segons ells (pinso)
  • Llaunes
  • Llet
  • Aigua
  • Ratolins

Vam centra-nos en les coses que els mengen els gats que viuen a casa i no al carrer. Un nen va portar pinso del seu gat i el vam observar, olorar, fins i tot hi havia qui el volia tastar!

bona

Finalment vam fer la feina que trobeu a continuació, en la qual els nens i nenes han d’enganxar amb cola el pinso  del gat dins del plat.

sin-titulo-8-copia

PUNT DE PARTIDA

Per decidir el nom de la classe vam partir de l’explicació d’un conte on apareixien molts animals de granja. En principi, l’elecció del tema del projecte ha de ser totalment obert. Però ho vam acotar com “animals de granja” tenint en compte que es tractava d’un grup de P3  al primer trimestre.

Després de dues votacions, va guanyar la CLASSE DELS GATS, i mireu que en el conte el gat només apareixia de refiló… però ja sabem com són els nens i les nenes!