Monthly Archives: març 2011

DANSA “LA FIRA”

fira1Els nens de P5 van aprendre la cançó de “la fira”. Després la vam ballar!!! Aquí teniu la lletra de la cançó i algunes fotos de la dansa.

Cada vegada més animada
crida la fira fora el carrer,
totes les noies compren cofoies
grans coloraines al mercader.

Blau, groc, verd i vermell,
el bon home va venent,
blau, groc, verd i vermell,
i les noies van comprant.

Cada vegada més animada
crida la fira fora el carrer,
totes les noies compren cofoies
grans coloraines al mercader…

ELS INSTRUMENTS DE CORDA

Amb els nens i nenes de 2n hem començat a estudiar els instruments de corda. Hem vist les diferències entre els instruments de corda fregada i pinçada i quina millor manera per fer-ho que veure-ho i escoltar-ho en directe. En Biel (2n A) i la Berta i en Pep (2n B) ens han ensenyat la guitarra, ens han explicat com es toca i ens han tocat algunes cançons, i la Núria (2n A) i la Júlia (2n B) han fet el mateix amb el violí. També hem vist i sentit com sona la viola.

La guitarra:

El violí i la viola:

INSTRUMENTACIÓ DE “EL TIROL”

Amb els nens i nenes de 3r, aprofitant les classes amb mig grup, hem començat a treballar la instrumentació Orff. Amb la cançó que ja haviem aprés de “El tirol” n’hem fet una instrumentació. Ens en hem donat compte de que és més complicat del que sembla, però que quan comença a sortir bé és molt gratificant!!!

Instrumentació a 3r B:

Instrumentació a 3r A:

LA MÚSICA DE BALLET

Els nens i nenes de P5, a través del ballet “Sylvia” de Léo Delibes, han conegut la música de ballet i han expressat amb el cos els sons llargs i curts que fan els ballarins en funció de la música que sona. Han fet un gran treball d’expressió corporal.

Aquí teniu l’enllaç de la música per si la voleu tornar a escoltar:

 
I ara algunes fotos: